خبر فوری

 
 
پاکستان برای مهار بحران انرژی خواستار بهبود همکاری با ایران است
کد خبر :89243479

13:37 1403/01/09


برچسب ها : پاکستان و ایران, رضا امیری مقدم, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

احسن اقبال وزیر برنامه ریزی پاکستان در دیدار با رضا امیری مقدم سفیر ایران، خاطر نشان ساخت که پاکستان برای مهار بحران انرژی، خواستار بهبودی همکاری با ایران در این زمینه می باشد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| رضا امیری مقدم سفیر ایران روز گذشته (8 فروردین) با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات ویژه پاکستان دیدار و تصدی وی را تبریک گفت.

در این بین زمینه های همکاری احتمالی در خصوص سفر آتی رئیس جمهور ایران به پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر فدرال پاکستان با برجسته سازی مناسبات تاریخی میان دو کشور، با اشاره به 900 کیلومتر مرز مشترک زمینی و دریایی میان پاکستان و ایران، بر اهمیت گسترش مناسبات متقابل و تجارت دو جانبه تاکید کرد.

احسن اقبال مسیر های حمل و نقل ریلی جاده ای را حائز اهمیت و موثر برای تقویت همکاری های اقتصادی عنوان کرد و افزود: از این طریق می توان حجم موجود تجارت میان دو کشور به ارزش 2.5 میلیارد دلار را چندین برابر افزایش داد. پاکستان برای مهار بحران انرژی، خواستار بهبود همکاری با ایران در این زمینه می باشد.

وی در ادامه بر اهمیت احیای خدمات قطار باری بین پاکستان، ایران و ترکیه که در سال 2009 و در چارچوب اکو می باشد، تاکید کرد.

 در ادامه نشست طی گفتگو در مورد همکاری در زمینه های حرفه ای و فنی ایران برای رفع بیکاری در پاکستان به ویژه در ایالت بلوچستان و توانمندسازی جوانان، طرفین توافق کردند که تحکیم مناسبات میان دو کشور می تواند تمایلات افراط گرایانه و تروریسم در منطقه را کاهش دهد.

سفیر ایران با اشاره به اهمیت استراتژیک بنادر کراچی، گوادر و چابهار برای تجارت، عزم برای متصل کردن بندر چابهار و استان زاهدان با شبکه ریلی را ابراز داشت و گفت که این امر موجب افزایش روابط با روس و آسیای میانه می شود.

ارسال نظر

 
1