خبر فوری

 
 
تمدید مدت ریاست سازمان اطلاعات پاکستان برای سپهبد ندیم انجم
کد خبر :89240757

13:05 1402/06/26


برچسب ها : افزایش, تمدید, رئیس سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان اطلاعات پاکستان, سپهبد ندیم انجم, سرلشکر فیصل نصیر,

مدت ریاست ژنرال ها فیصل نصیر و ندیم انجم در سمت های مدیرکل ضدجاسوسی و ریاست سازمان اطلااعات پاکستان ISI تمدید شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری جنگ به نقل از دی نیوز با بیان اینکه سپهبد ندیم انجم تا دستور بعدی به عنوان رئیس سازمان اطلاعات پاکستان ISI باقی خواهد ماند، نوشت: یک مقام دولتی گفته است که ژنرال ندیم انجم تا صدور دستور بعدی در سمت ریاست سازمان اطلاعات پاکستان باقی خواهد ماند و پیش نویس این امر نیز مورخه 14 سپتامبر-23 شهریور تایید شده است. سپهبد ندیم انجم مورخه 20 نوامبر 2021 میلادی- 29 آبان 1400 به جای ژنرال فیض حمید به عنوان رئیس سازمان اطلاعات کل پاکستان ISI منصوب شد و پیش از آن او در سمت فرماندهی سپاه کراچی مشغول فعالیت بود.

پیش از این شهباز شریف نخست وزیر سابق پاکستان یک هفته قبل از بازنشستگی فواد اسدالله رئیس دفتر اطلاعات IB را به مدت سه سال تمدید کرده بود.

سلیم صافی روزنامه نگار برجسته پاکستانی نیز ضمن توئیتی با بیان اینکه بزرگتر ها تصمیم گرفته اند حالا هرکس می خواهد خوشحالی کند یا عزا، نوشت: تصمیم بر افزایش مدت خدمت ژنرال ندیم انجم در سمت ریاست سازمان اطلاعات پاکستان می باشد . درحالیکه ژنرال فیصل نصیر مدیرکل ضدجاسوسی نیز در سمت خود باقی خواهد ماند.

کامران خان روزنامه نگار و مجری برجسته پاکستانی نیز در توئیتی گفته بود که ژنرال ندیم احمد انجم به مدت یک سال دیگر به عنوان مدیر کل اطلاعات بین سرویس های اطلاعاتی باقی خواهد ماند.

وی افزود: در کمپین تحت رهبری ارتش-مدنی برای رسیدگی به مسائل بحرانی پیش روی اقتصاد پاکستان، آی اس آی با همکاری آژانس های غیرنظامی مرتبط، نقشی محوری در حذف قاچاق در امتداد مرز ایران و افغانستان، مقابله با دلارزدایی اقتصاد، تسهیل خصوصی سازی سریع ایفا خواهد کرد. بازسازی شرکت‌های دولتی (SOEs)، راه‌اندازی کمپینی برای به حداقل رساندن فرهنگ افراد غیرپرونده در سیستم مالیاتی پاکستان، و ریشه‌کن کردن فساد رسمی نهادینه شده در سند، معروف به "سیستن". همه عناصر کلیدی خدمات امنیتی نظامی از جمله ISI و MI برای تسهیل ده ها میلیارد دلار سرمایه گذاری تحت اداره SIFC ارتش در بخش های معدنی مواد معدنی کشاورزی و فناوری اطلاعات در خط مقدم هستند.

 

ارسال نظر

 
1