خبر فوری

 

لندن: به گزارش راز نیوز | خانواده یهودی و صهیونیستی گلداسمیت ضمن ابراز نگرانی از اوضاع وخیم عمران خان در زندان، خواستار آزادی فوری وی شدند.

جمایما گلداسمیت یکی از اعضای خانواده یهودی و صهیونیستی گلداسمیت، همسر سابق عمران خان عامل کلیدی اسرائیل در پاکستان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف می باشد.

وی طی انتشار پستی در صفحه مجازی ایکس خواستار آزادی عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان حهت برقراری ارتباط با فرزندانش شد.

جمایما گلداسمیت همسر سابق عمران خان با انتشار پستی طولانی در صفحه مجازی ایکس، نگرانی خود را از اخبار منتشر شده در مورد سلامتی عمران خان در زندان ابراز کرد و گفت: طی چند هفته گذشته گزارش های جدی و نگران‌کننده‌ای در رابطه با رفتار با عمران خان پدر پسرانم، در زندان منتشر شده است.

وی افزود: تماس های هفتگی عمران خان با پسرانش سلیمان و قاسم خان که شهروند بریتانیا هستند و در لندن زندگی می کنند نیز از 10 سپتامبر بر خلاف حکم قضایی متوقف شده است.

او با ابراز نگرانی در پست خود نوشت: گزارش هایی دریافت کرده‌ایم که مسئولان اکنون برق و چراغ های سلول عمران خان را خاموش کرده‌اند و او حتی اجازه خروج از سلول را ندارد، همچنین آشپز زندان نیز به مرخصی فرستاده شده و در سلول انفرادی مطلق به سر می برد و هیچ ارتباطی با دنیای بیرون ندارد.

وی در ادامه گفت: خانواده عمران خان اعضا و حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) هدف قرار گرفته اند تا او و تمام مخالفان سیاسی در پاکستان را ساکت کنند.

جمایما گلداسمیت اظهار داشت: حسن نیازی برادرزاده عمران خان از اوت 2023 در بازداشت نظامی به سر می برد، همچنین خواهران عمران خان، عظمی و علیمه خان نیز که به جای او صحبت و به طور مسالمت آمیز در تظاهرات شرکت می کردند، دستگیر شدند و در حال حاضر در زندان هستند، اگرچه هیچگونه توجیه قانونی وجود ندارد.

در ژوئن سال جاری، کارگروه سازمان ملل متحد در خصوص بازداشت غیرقانونی، عمران خان را یک زندانی غیرقانونی خواند و خواستار آزادی فوری وی شد.

جمایما وضعیت عمران خان را یک وضعیت اضطراری عنوان کرد و خواستار آزادی فوری وی، خواهران و برادرزاده‌اش و بازگرداندن روند برقراری تماس تلفنی عمران خان با پسرانش شد.

وی همچنین از کاربران پاکستانی در صفحه مجازی ایکس خواست که پست او را برای ایجاد "فشار عمومی" بازتوییت کنند. اما در همان زمان نوشت: "گرچه می دانم توییتر در حال حاضر در پاکستان ممنوع و مسدود است."

در همین حال، پیرز مورگان مجری مشهور انگلیسی نیز پست جمایما گلداسمیت را بازنشر کرد و آن را بسیار غم انگیز و اقدام حاکمیت علیه عمران خان را مذموم خواند.

وضعیت عمران خان خوب است

گوهر علی خان رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان و وکیل دادگستری، بیانیه ای را در شبکه اجتماعی X منتشر کرده است که در آن گفته شده وضعیت عمران خان در زندان آدیالا خوب و مطلوب است.

وی در ادامه پست خود نوشت: روز سه شنبه حوالی ساعت چهار بعد از ظهر، دو پزشک، یک متخصص گوش و حلق و بینی و یک پزشک متخصص دیگر به ملاقات عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در زندان آدیالا رفتند و همچنین چند وقت پیش به ما اطلاع دادند که الحمدلله وضعیت عمران خان خوب است و امروز یک ساعت ورزش کرده است.

گوهر علی خان همچنین از انتشار قریب الوقوع گزارش های پزشکی عمران خان خبر داد و گفت: گزارش های پزشکی عمران خان را به زودی با مردم در میان می گذارم.

او از فعالان و طرفداران عمران خان تشکر کرد و گفت: از هر فرد حامی حزب تحریک انصاف که نگران سلامتی عمران خان است تشکر می کنم؛ خداوند همه شما را حفظ کند.

حزب تحریک انصاف در صورت عدم ملاقات با عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در 24 مهر (15 اکتبر) دعوت به اعتراض در اسلام آباد کرده بود و در همین هنگام وکیل گوهر علی خان در یکی از پست های خود اعتراض روز 15 اکتبر را به تعویق انداخت و نوشت: بنا به درخواست حزب تحریک انصاف، وزیر کشور پاکستان، ما را از سلامت عمران خان و معاینه پزشک متخصص در بیمارستان پیمز اطمینان داد و پس از آن طبق تصمیم اتفاق آرا کمیته سیاسی، اعتراض امروز به تعویق افتاد.

پاسخ دندان شکن وزیر دفاع پاکستان به اظهارات گلداسمیت

در همین حال، خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان در پاسخ به توییت جمایما گلداسمیت اظهار داشت: با عمران خان مؤسس حزب تحریک انصاف پاکستان با ملایمت رفتار شده است در حالی که او هرگز نسبت به مخالفان خود ملایمت و نرمی نشان نداده بود.

وزیر دفاع پاکستان بیان کرد: در دوره عمران خان، نواز شریف حتی اجازه نداشت از زندان با همسر در حال مرگش تلفنی صحبت کند و در آن زمان چندین تن از رهبران اپوزیسیون بدون اتهام در زندان بودند.

او همچنین در پاسخ به اظهارات پیرز مورگان مجری مشهور انگلیسی گفت: پیرز هیچ ترسی از نسل کشی غزه، وضعیت اسفبار هزاران گروگان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی ندارد، اما از پرونده یک زندانی محکوم در پاکستان ابراز نگرانی و محکوم می کند.

خواجه آصف خاطرنشان کرد: این نتیجه حمایت های خاتواده یهودی و صهیونیستی گلدیسمت از عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف است.

 

ارسال نظر

 
1