خبر فوری

 
حمله گسترده شبه نظامیان بلوچ به کمپ تامین امنیت شرکت اکتشاف نفت و گاز در قلات
کد خبر :882131078

11:15 1403/04/06


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, پذیرش مسئولیت حمله, دولت محلی ایالت بلوچستان, شبه نظامیان بلوچ, شهرستان قلات, ضیا لانگو, ضیاء لانگو, قلات, گروه های مسلح بلوچ,

شبه نظامیان بلوچ مدعی شدند با حمله به کمپ مرکزی ارتش پاکستان در قلات که با هدف تامین امنیت برای شرکت اکتشاف نفت و گاز ایجاد شده بود، 11 نظامی را به قتل رسانده اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای با اذعان به حمله به کمپ مرکزی ارتش پاکستان در منطقه اسکلکو واقع در قلات، گفت: سرمچار ها شب سه‌شنبه با حمله به این کمپ و پست های حفاظتی اطراف آن، دست کم 11 نظامی دشمن را به هلاکت رسانده و تعدادی را نیز زخمی کردند . سرمچار ها کمپ اصلی به همراه دو پست حفاظتی آن را با موفقیت تصرف کردند درحالیکه مقادیر قابل توجهی از اسلحه و تجهیزات نظامی دشمن را نیز ضبط کردند.

وی با تصریح بر اینکه سرمچار ها با شلیک راکت و دیگر سلاح های سنگین به طور هم زمان و از چند جهت عملیات را ساعت 22:30 شب سه‌شنبه آغاز کردند، گفت: جوخه "فتح" ارتش آزادی بخش بلوچ طی درگیری یک ساعته تن به تن توانست دو پست حفاظتی را تصرف کند.

سخنگو، افزود: سرمچار های بلوچ از جمله جوخه فتح و گروه عملیات تاکتیکی ویژه هم در کنار آنها با مهارت پیشروی کرده و پس از درگیری موفق شدند پایگاه اصلی دشمن را نیز به تصرف خود درآورند. نیروی بزدل دشمن با دیدن پیشروی سرمچار ها، با گذاشتن اسلحه و مهمات، پا به فرار گذاشت. تیم تک تیراندازان بی ال ای هم با تعقیب نیروهای در حال فرار، دست کم 11 تن از آنها را به هلاکت رساند. سرمچار ها موفق شدند 12 ساعت پایگاه دشمن را در تصرف خود حفظ کنند و در این مدت تمامی سلاح ها و مهمات را ضبط و بخش قابل توجهی از پایگاه را به آتش کشیدند.

در ادامه این بیانیه گفته شد که خودرو های زرهی و بالگرد های ارتش دشمن که صبح روز سه‌شنبه برای پشتیبانی وارد منطقه شده بودند، هدف حمله سرمچار های بلوچ قرار گرفته و مجبور به عقب نشینی شدند؛ پس از آن تمامی شبه نظامیان ما با سلامت کامل از منطقه خارج و به پناهگاه های امن خود رسیدند.

وی اظهار کرد که پایگاه اسکلکو برای حفاظت از پروژه های استثماری جاری در بلوچستان زیر نظر شرکت پترولیوم پاکستان PPL، ایجاد شده بود. شرکت پی پی ال در سایه جستجوی نفت و گاز، مشغول به غارت اموال بلوچستان می باشد؛ درحالیکه ارتش آزادی بخش بلوچ به هیچ وجه اجازه غارت منابع و اموال سرزمین بلوچ را به کسی نمی دهد.

سخنگو با اعلام هشدار به شرکت اکتشاف نفت و گاز، اظهار داشت: ما به آنها اخطار می دهیم که هر چه سریعتر پروژه های اسثماری خود را متوقف کرده و از روند غارت منابع بلوچ ها اجتناب کنند. باید این حمله ما را به عنوان هشدار تلقی کنند؛ درصورتی که این شرکت به فعالیت های خود ادامه دهد، حملات آتی با شدت بیشتر علیه پایگاه اصلی آنها انجام خواهد گرفت.

اظهارات وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان

میر ضیاء الله لانگو وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان با بیان اینکه هدف از این حمله گروگان گرفتن نیرو های سپاه مرزی FC بود که خوشبختانه این اقدام خنثی شده است، از کشته شدن دو نیروی سپاه مرزی در این حمله خبر داد و افزود:  پیش از حمله به اسکلکو، حمله ای در منطقه خالق آباد قلات نیز علیه کمپ نیروهای امنیتی صورت گرفته بود. پس از آن، نزدیک به 40 الی 50 مهاجم حمله دوم را در اسکلکو ترتیب دادند.

وی ادامه داد که در این منطقه دو پاسگاه نیروهای سپاه مرزی با حدود 20 پرسنل وجود دارد. شبه نظامیان شبانه با هدف گروگان گرفتن نیروهای امنیتی این حمله را انجام دادند.

گفتنی است منطقه اسکلکو در فاصله 13 تا 14 کیلومتری از شهر قلات و در جهت شرق آن واقع شده است.

ارسال نظر

 
1