خبر فوری

 
اقدامات متعصبانه نهادهای امنیتی پاکستان علیه عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام)
کد خبر :880720606

18:08 1402/04/31


برچسب ها : اسلام آباد, پلیس اسلام آباد, پلیس پنجاب, دسته عزاداری, شیعه, شیعیان پاکستان, عزاداری, متعصب,

هم‌زمان با آغاز ایام محرم‌الحرام بار دیگر شاهد اقدامات متعصبانه ضد شیعه نهادهای امنیتی پاکستان علیه عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) در نقاط مختلف این کشور هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هم‌زمان با آغاز ایام محرم‌الحرام بار دیگر شاهد اقدامات متعصبانه ضد شیعه نهادهای امنیتی پاکستان علیه عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) در نقاط مختلف این کشور هستیم.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای پلیس در اسلام آباد پایتخت پاکستان، شهر تله گنگ ایالت پنجاب و منطقه گلگت بلتستان به بهانه‌های مختلف اقدام به یورش به مجالس عزا نموده و علاوه بر تشکیل پرونده به بهانه‌های واهی برای عزاداران چندین نفر را نیز دستگیر کرده‌اند.

طبق اطلاعات واصله، نیروهای پلیس شهر تله گنگ ایالت پنجاب حوالی ساعت 3 شب گذشته به یک مجلس عزاداری که از 12 سال در منطقه کوت سارنگ این شهر برگزار می‌گردد یورش برده و سه نفر از بانیان این مجلس را دستگیر کردند.

نیروهای پلیس پس از دستگیری این سه نفر آزادی آنان را به ارائه تعهد نامه مبنی بر عدم برگزاری دسته‌های عزا و حتی عدم برگزاری مجلس عزا در داخل خانه مشروط کرده است.

در همین راستا از تمامی عزاداران و اهالی شیعه منطقه کورت سارنگ شهر تله گنگ خواسته شده است امروز ساعت 10 صبح در دفتر رئیس پلیس شهر تله گنگ حضور یابند.

علاوه بر این پلیس منطقه آبپاره شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان نیز به صورت شبانه به محل برگزاری مجلس حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در حسینیه سخی محمود پادشاه واقع در منطقه آبپاره یورش برده و تعداد زیادی از عزاداران حاضر در محل را دستگیر کرد.

از سوی دیگر گزارش‌های حاصله از منطقه گلگیت بلتستان واقع در شمال پاکستان نیز از اقدامات متعصبانه دولت و پلیس محلی این منطقه علیه شیعیان حکایت دارد.

طبق اطلاعات دریافت شده، پلیس منطقه گلگیت پس از برافراشته شدن بیرق حضرت اباالفضل العباس(ع) در میدان علی ولی الله واقع در نزدیکی پل جدید در منطقه چهلمس داس گلگیت با یورش به این منطقه سعی در پایین آوردن پرچم حضرت عباس(علیه‌السلام) نموده که با مقاومت جوانان شیعه موفق به این اقدام نشده است.

گفتنی است جوانان شیعه در تمام طول شب در میدان علی ولی الله محل نصب پرچم حضور داشته و از پایین آوردن پرچم ممانعت کردند.

پلیس و نیروهای رنجرز به این بهانه برای 18 تن از جوانان شیعه پرونده قضایی تشکیل داده و تاکنون بیش از 10 نفر از جوانان شیعه نیز دستگیر شده‌اند.

ارسال نظر

 
1