خبر فوری

 
 
ادعای طالبان افغانستان در خصوص به هلاکت رساندن عاملان حمله به سفارت پاکستان در کابل
کد خبر :880586909

15:47 1401/10/15


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, داعش, دولت اسلامی عراق و شام, ذبیح الله مجاهد, سخنگوی طالبان افغانستان, سفارت پاکستان, کابل,

سخنگوی طالبان افغانستان مدعی شد عناصر وابسته به گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش که در حمله به سفارت پاکستان مشارکت داشتند طی یک عملیات کشته شده‌اند.


کابل: به گزارش راز نیوز| سخنگوی طالبان افغانستان مدعی شد عناصر وابسته به گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش که در حمله به سفارت پاکستان مشارکت داشتند طی یک عملیات کشته شده‌اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان امروز پنجشنبه طی بیانیه‌ای از هلاکت عاملان حمله تروریستی به سفارت پاکستان در کابل خبر داد و گفت: طی یک عملیات علیه شبکه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام(داعش)، تمامی عواملی که در حمله تروریستی به هتل محل اقامت شهروندان چینی و نیز سفارت پاکستان در کابل نقش داشتند به هلاکت رسیدند.

وی همچنین از انجام یک عملیات دیگر علیه عناصر تروریستی داعش در ولایت نیمروز واقع در غرب افغانستان خبر داد و گفت: در این عملیات هشت تن از عناصر داعش کشته شدند.

وی افزود: در میان کشته شدگان تعداد زیادی از افراد غیر بومی و دارای تابعیت خارجی وجود دارند. افراد به هلاکت رسیده حمله به دیگر اهداف مهم را نیز طرح ریزی کرده بودند.

سخنگوی طالبان افغانستان علاوه بر این از دستگیری هفت عضو داعش در جریان این عملیات خبر داد.

لازم به ذکر است 11 آذر ماه سال جاری عناصر ناشناس عبیدالرحمان نظامانی سفیر پاکستان در کابل را مورد سوء قصد قرار دادند، سفیر پاکستان از این حمله جان سالم به در برد؛ اما یکی از محافظان شخصی وی به شدت دچار جراحت شد.

گروه تروریستی داعش بعدها با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت و اعلام داشت سفیر پاکستان هدف اصلی در این حمله بود.

ارسال نظر

 
1