خبر فوری

 
 

 

لاهور: به گزارش راز نیوز | روح العالم صدیقی کمیساریای عالی بنگلادش روز گذشته 5 دی (26 دسامبر) با محمد بلیغ الرحمن فرماندار ایالت پنجاب در لاهور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه دوجانبه، گسترش روابط تجاری میان پاکستان و بنگلادش و افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله آموزش مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

محمد بلیغ الرحمن فرماندار ایالت پنجاب و کمیساریای عالی بنگلادش نسبت به بمباران شدید و جنایات جنگی رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کردند و گفتند: بمباران بیمارستان های غیرنظامی فلسطینی در نوار غزه و شهادت غیرنظامیان بی گناه بسیار دردناک است و سازمان ملل متحد باید نقش خود را در توقف فوری این جنایات در غزه ایفا کند.

در ادامه این نشست، محمد بلیغ الرحمن دو کشور را با وجود وجه های مشترک میان یکدیگر، یک ملت و یک کشور عنوان کرد و گفت: بنگلادش با جدا شدن از پاکستان گذشته ای دردناک را پشت سر گذاشت همچنین هر دو کشور می توانند با استفاده از روابط خوب و مطلوب و با همکاری یکدیگر رو به جلو حرکت کنند.

وی همچنین بر ضرورت تبادل هیئت های دانشجویی در موسسات آموزشی دو کشور تاکید کرد و افزود: خوشحالم که می شنوم دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی از پاکستان با بورسیه در بنگلادش تحصیل می کنند و همچنین برای بورسیه تحصیلی دانشجویان بنگلادشی در موسسات آموزشی پاکستان با کمیسیون آموزش عالی کشور رایزنی خواهم کرد.

فرماندار ایالت پنجاب ضمن قدردانی از خدمات قاضی همایون فرید سرکنسول افتخاری بنگلادش در لاهور، بر گسترش روابط تجاری میان دو کشور به ویژه در زمینه نساجی و دیگر موارد موجود تاکید کرد.

در همین حال، روح العالم صدیقی کمیساریای عالی بنگلادش حجم تجارت میان بنگلادش و پاکستان را رو به توسعه دانست و گفت: پیشرفت های مثبتی در همکاری با پاکستان در زمینه های دفاعی، تجاری و آموزشی حاصل می شود.

وی همچنین در پایان سخنان خود از بهبود روند تسهیلات اخذ ویزای بنگلادش به ویژه ویزای کار برای شهروندان پاکستانی خبر داد و افزود: بنگلادش مشتاق گسترش روابط تجاری با پاکستان است.

ارسال نظر

 
1