خبر فوری

 
جیئند بلوچ: در عملیات گوادر بیش از 25 سرباز پاکستانی کشته شدند
کد خبر :878951709

13:55 1403/01/02


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, بندر گوادر, جیئند بلوچ, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان اطلاعات نظامی, سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, نیروی دریایی پاکستان,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و از کشته شدن بیش از 25 سرباز پاکستانی در این حمله خبر داد.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و از کشته شدن بیش از 25 سرباز پاکستانی در این حمله خبر داد.

در بیانیه جیئند بلوچ آمده است: 8 تن از عوامل تیپ مجید یکی از گروه های ارتش آزادی بخش بلوچ روز گذشته حوالی ساعت 4 بعد از ظهر به مقر سازمان های مخفی دولتی، سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) و سازمان اطلاعات نظامی پاکستان (MI) واقع در بندر گوادر یورش بردند و بیش از 25 نفر از نیروهای دشمن را به هلاکت رساندند.

کشته شدگان در این حمله شامل 6 تن از اعضای سازمان اطلاعات نظامی پاکستان (MI) از جمله 2 افسر مأمور، 8 نفر از سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) و 14 تن از نیروهای زمینی و دریایی ارتش پاکستان می باشد.

جیئند بلوچ در شرح این حمله به تفصیل بیان کرد: زمانی که سرویس های اطلاعاتی پاکستان در بندر گوادر نشستی برگزار می کردند، شبه نظامیان ارتش آزادی بخش بلوچ حملات خود را آغاز نمودند که در نتیجه آن ده ها تن از نیروهای اطلاعاتی ارتش و پرسنل سازمان اطلاعات پاکستان کشته شدند و بسیاری از کماندوهای نیروی دریایی پاکستان که به کمک ارتش اعزام شده بودند نیز در حمله فدائیان بلوچ به قتل رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان در خط مقدم اجرای سیاست نسل‌کشی بلوچ دولت اشغالگر قرار دارند و این سازمان‌ها با قربانی کردن جوانان بی‌گناه در ناپدید شدن اجباری و زیر شکنجه‌های غیرانسانی، هزاران بلوچ را در طول دو دهه گذشته به شهادت رسانده‌اند.

وی افزود: در این عملیات هشت نفر از وفاداران تیپ مجید گروه ارتش آزادی بخش بلوچ شرکت داشتند و همگی آنها جان خود را از دست دادند که اسامی آنها شامل بابر نصیر ملقب به سهیل، کامرید صوالی ملقب به میرین، مسلم مهر ملقب به سالار، کریم جان با نام مستعار زوران، شوکت حکیم معروف به سفر خان، مروان ملقب به محراب، خدا دوست با نام مستعار اسد و ریاض الهی معروف به جنگی خان می باشد.

فرماندهی این عملیات به عهده شوکت حکیم معروف به سفر خان فرزند عبدالحکیم متعلق به منطقه گزگی شهرستان خضدار بود. وی همچنین در سال 2021 به ارتش آزادی بخش بلوچ پیوست و در سال 2022 به صورت داوطلبانه در تیپ مجید به فعالیت خود ادامه داد.

جیئند بلوچ در پایان بیانیه خود خاطر نشان کرد: حملات ارتش آزادی بخش بلوچ با عزم و اراده مستحکم تا خروج کامل سازمان های دولتی و نظامی پاکستان از سرزمین بلوچستان ادامه خواهد داشت.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که روابط عمومی ارتش پاکستان کشته شدگان در این حمله را 2 سرباز عنوان کرده است.

 

بیشتر بخوانید: عملیات تروریستی در بند گوادر ناکام ماند

ارسال نظر

 
1