خبر فوری

 
دیدار های کمیساریای عالی انگلیس با مقامات برنامه توسعه سازمان ملل و دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا
کد خبر :878426441

10:52 1402/08/13


برچسب ها : پاکستان و انگلیس, پیشاور, جین ماریوت, روابط دوجانبه, مرز, نوشهره, وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا, کمیساریای عالی انگلیس, کمیساریای عالی انگلیس در پاکستان,

جین ماریوت کمیساریای عالی انگلیس در اسلام آباد طی سفر خود به ایالت خیبر پختون خوا با سفر به شهرستان های پیشاور و نوشهره، با مقامات برنامه توسعه سازمان ملل و دولت محلی دیدار و بر اهمیت برگزاری به موقع انتخابات و امنیت تاکید کرد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| جین ماریوت کمیساریای عالی انگلیس در اسلام آباد طی سفر به ایالت خیبر پختون خوا از شهرهای پیشاور نوشهره بازدید کرد و در این بین عزم خود در زمینه های هماهنگی بین ادیان، حقوق اقلیت ها، توسعه اقتصادی و اجتماعی و ثبات منطقه ای را ابراز داشت .

براساس جزئیات منتشر شده، وی در این سفر خود در بازدید از مسجد تاریخی مهابت خان، با مولانا طیب قریشی دیدار و بر گسترش گفتمان بین ادیان و احترام به میراث فرهنگی و ملی تاکید کرد.

وی همچنین با مقامات برنامه توسعه سازمان ملل متحد و دولت محلی ایالت خیبر پختون خوا نیز دیدار هایی انجام داد تا در مورد مدیریت مرزها و اتصال در ولسوالی های تازه ادغام شده گفتگو کند. او در دیدار با اعظم خان وزیر ارشد موقت ایالت خیبر پختون خوا، بر لزوم اهمیت برگزاری انتخابات به موقع و امنیت به تبادل نظر پرداخت.

براساس جزئیات منتشر شده، کمیساریای عالی انگلیس در این بین پرتال آنلاین Gobs را برای بهبود روابط دولت و تجارت در سطح ایالت را افتتاح و سپس با ذینفعان برنامه های "آواز دوم" و "دافپاک" که با کمک انگلیس در نوشهره درحال انجام می باشند دیدار کرد. این برنامه ها روی موضوعاتی مانند خشونت جنسیتی، مسائل اقلیت ها ،کودک همسری و ارائه خدمات بهداشتی در مناطق دور افتاده کار می کنند.

سخنگوی کمیسیون عالی انگلیس در اسلام آباد اظهار داشت که این سفر بازتابی از تعهد مشترک ما در ارتقای توسعه اقتصادی، ثبات منطقه ای و هماهنگی بین ادیان است.

ارسال نظر

 
1