خبر فوری

 
تداوم درگیری‌ها میان تروریست‌های تکفیری و شیعیان پاراچنار در چهارمین روز خود
کد خبر :877115481

11:34 1402/04/19


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاراچنار, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تکفیری, درگیری مسلحانه, سپاه مرزی پاکستان, کرم ایجنسی,

گزارش‌های واصله از منطقه پاراچنار ایالت خیبر پختون خوا حاکی از تداوم درگیری‌ها و تبادل آتش سنگین میان تروریست‌های تکفیری تحریک طالبان پاکستان و شیعیان پاراچنار در چهارمین روز از آغاز این درگیری حکایت دارد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گزارش‌های واصله از منطقه پاراچنار ایالت خیبر پختون خوا حاکی از تداوم درگیری‌ها و تبادل آتش سنگین میان تروریست‌های تکفیری تحریک طالبان پاکستان و شیعیان پاراچنار در چهارمین روز از آغاز این درگیری حکایت دارد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منابع آگاه محلی از منطقه پاراچنار خبر دادند تعداد 1000 الی 1500 تروریست تحریک طالبان از منطقه میرزا کی منگل کرکین و منگل آریون افغانستان با عبور از گذرگاه‌های مرزی پاکستان خود را به محل درگیری در نزدیک روستای شیعه نشین پیوار رسانده‌اند.

به گفته این منابع، تروریست‌های تحریک طالبان طی شب گذشته دو مرتبه روستای شیعه نشین پیوار را با استفاده از سلاح‌های سنگین هدف حمله قرار دادند، نخستین حمله حوالی ساعت 2:30 بامداد امروز و دومین حمله نیز حوالی ساعات پایانی بامداد روز صورت گرفت.

بخوانید: شهادت 11 شیعه در پاراچنار درپی عدم حل و فصل مسئله اراضی اشغالی

منابع آگاه و رسانه‌ای همچنین از درگیری شدید میان تروریست‌های تحریک طالبان و شیعیان در مناطقی همچون پاره چمکنی، گرام، بدامه، کرمان، وزه، کینراکه، وچه دره و حومسه از توابع پاراچنار خبر دادند و طبق آخرین گزارش‌ها این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

آغاز جنگ و درگیری‌های مسلحانه در مناطق مختلف پاراچنار تمام مدارس خصوصی و دولتی را به تعطیلی کشانده است.

ناگفته نماند این درگیری‌ها تنها چند روز پس از بازدید فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان از منطقه پاراچنار در روز عید سعید قربان آغاز شده است و برخی از صفحات کاربری توییتر با توجه به پیشینه نقش ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان در گسترش درگیری‌های فرقه‌ای این دو مقوله را بی ارتباط با یکدیگر نمی‌دانند.

علاوه بر این سکوت ارتش و مقامات دولتی محلی از یک سو و ورود آزادانه تروریست‌های تکفیری از مرز افغانستان از سوی دیگر این گمانه زنی را تقویت می‌کند.

هم‌زمان برخی منابع محلی مدعی شده‌اند نیروهای ارتش و سپاه مرزی با مراجعه به سنگرها و مواضع شیعیان از آنان به بهانه کنترل اوضاع درخواست ترک منطقه را می‌کنند، اما هم‌زمان جبهه را به نفع تروریست‌های تکفیری ترک کرده و به آنان اجازه تشدید آتش علیه مناطق شیعه نشین را می‌دهند.

 

بخوانید: پاراچنار: شعله ور شدن مجدد درگیری‌ها میان شیعیان و اهل سنت بر سر مناقشات ارضی

ارسال نظر

 
1