خبر فوری

 
ابراز تمایل رئیس جمهور جدید پاکستان به توسعه روابط با آمریکا
کد خبر :876722845

16:23 1402/12/28


برچسب ها : آصف علی زرداری, اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, دونالد بلوم, رئیس جمهور پاکستان, سفیر آمریکا در پاکستان, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

رئیس جمهور جدید پاکستان در دیدار با سفیر آمریکا بر عزم دولت خود برای تقویت روابط و گسترش همکاری ها با این کشور در تمام زمینه های مورد علاقه تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور جدید پاکستان در دیدار با سفیر آمریکا بر عزم دولت خود برای تقویت روابط و گسترش همکاری ها با این کشور در تمام زمینه های مورد علاقه تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد بعد از ظهر امروز(دوشنبه) با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با آصف علی زرداری رئیس جمهور جدید این کشور دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص سطح همکاری های موجود میان دو کشور در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری به بحث و تبادل نظر پرداختند و نسبت به تقویت روابط و گسترش همکاری ها میان دو کشور توافق نمودند.

رئیس جمهور پاکستان بر لزوم جستجوی فرصت های جدید همکاری میان دو کشور در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: نهادهای تجاری و اقتصادی آمریکا باید برای سرمایه گذاری و ارائه ایده های جدید در پاکستان مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به روابط دیرینه پاکستان و آمریکا به قدمت 7 دهه خاطرنشان کرد: روابط دوجانبه میان اسلام آباد و واشنگتن باید بیش از پیش گسترش یابد.

وی افزود: دو کشور می توانند همکاری های دوجانبه در زمینه هایی همچون تجارت، سرمایه گذاری، تغییرات اقلیمی، انرژی های تجدیدپذیر، کشاورزی و امنیت را افزایش دهند.

وی افزود: اصلاح وضعیت اقتصادی کشور و مقابله با چالش های امنیتی و اقتصادی نخستین اولویت پاکستان است. پاکستان بیش از همه تحت تاثیر پیامدهای تغییرات اقلیمی قرار گرفته است.

در ادامه این دیدار دونالد بلوم سفیر آمریکا موفقیت آصف علی زرداری در تصاحب کرسی ریاست جمهوری پاکستان را به وی تبریک گفت.

ارسال نظر

 
1