خبر فوری

 

پکن: به گزارش راز نیوز | محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر چهار روزه خود به پکن، صبح امروز با لیو جیانچائو وزیر بخش بین‌الملل حزب کمونیست چین (IDCPC) دیدار و گفتگو کرد.

مقامات دو کشور ضمن بررسی روابط و همکاری دوجانبه، عزم مشترک خود را برای تسریع پیشرفت در تمام پروژه های کریدور اقتصادی چین-پاکستان (CPEC) از جمله ارتقاء پروژه ML-I، بندر گوادر و بهبودسازی شاهراه قره قروم ابراز کردند.

در این دیدار، طرفین بر اهمیت مشارکت استراتژیک و همکاری بین پاکستان و چین و تقویت بیشتر تعاملات سودمند دوجانبه تأکید و در مورد همکاری و تبادلات طولانی مدت بین احزاب سیاسی پاکستان و حزب کمونیست چین گفتگو کردند.

در همین حال، اسحاق دار بر حمایت قاطع پاکستان از چین در موضوعات اصلی آن تاکید کرد و در مقابل لیو جیانچائو نیز حمایت چین را از حاکمیت، تمامیت ارضی و توسعه اجتماعی و اقتصادی با کیفیت بالای پاکستان اعلام نمود.  

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز تسلیت و تأسف نسبت به کشته شدن تعدادی از مهندسان چینی در شانگله، بر عزم راسخ پاکستان برای مقابله با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن و محکومیت و بازداشت عاملان این حادثه تروریستی تأکید کرد.

وی بر اقدامات پاکستان برای تضمین امنیت بیشتر پروژه ها، پرسنل و موسسات چینی در پاکستان تصریح کرد.

وی همچنین در پایان این نشست از لیو جیانچائو دعوت کرد تا برای ریاست مشترک نشست بعدی مکانیزم مشورتی مشترک احزاب سیاسی در سال جاری، به پاکستان سفر کند.

 

ارسال نظر

 
1