خبر فوری

 

 

دوحه: به گزارش راز نیوز | جواد سهراب ملک دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در جریان سفر خود به دوحه با خانم بثینه بنت علی الجبر النعیمی وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی قطر به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست جواد سهراب ملک ضمن بحث در مورد ابعاد مختلف همکاری های متقابل، بر نقش مهم زنان تحصیل کرده در اقتصاد و جامعه تاکید کرد.

جواد سهراب ملک دستیار ویژه نخست وزیر در امور پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی، بر اهمیت توانمندسازی زنان از طریق آموزش و فرصت های شغلی و تأثیر مثبت آنان بر توسعه و رشد یک جامعه، نصریح نمود.

در این دیدار همچنین بر تمرکز قطر بر آموزش در راستای چشم انداز 2030 که هدف آن افزایش کیفیت آموزش و ترویج یادگیری مادام العمر است، تاکید شد.

جواد سهراب ملک بیان کرد: پاکستان نیز با تأکید بر توسعه منابع انسانی و ظرفیت سازی، مشتاق صادرات نیروی کار بسیار ماهر و حرفه ای در راستای چشم انداز 2030 قطر است.

وی ارائه یک برنامه آموزشی زبان عربی برای نیروی کار پاکستانی با هدف سودمندی کارگران و تسهیل پیوند آنها با فرهنگ قطر را پیشنهاد کرد و به عنوان گامی در جهت تقویت بیشتر مهارت های نیروی کار در قطر مورد استقبال وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی این کشور قرار گرفت.

در همین حال، وزیر آموزش قطر بر اهمیت آموزش به عنوان رکن اساسی استراتژی توسعه ملی و تمرکز بی‌وقفه قطر بر ارائه آموزش و خدمات با کیفیت تأکید کرد.

وی همچنین از مدرسه بین المللی پاکستان (PIS) تمجید و حمایت مستمر خود را از ابتکار عمل برای افتتاح یک شعبه جداگانه از مدرسه بین المللی پاکستان به منظور قدردانی از جامعه پاکستانی در حال رشد در قطر ابراز کرد.

این نشست همچنین با تعهد مقامات دو کشور به بررسی فرصت های بیشتر برای همکاری دوجانبه در زمینه آموزش، توسعه منابع انسانی و شکوفایی با چشم انداز مشترک، پایان یافت.

ارسال نظر

 
1