خبر فوری

 
 
خرم دستگیر خان: پاکستان به سرعت در حال حرکت به سوی توسعه اقتصادی است
کد خبر :864046728

16:10 1402/02/27


برچسب ها : آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده, انرژی, انرژی خورشیدی, بانکوک, پاکستان و تایلند, خرم دستگیر خان, وزیر نیروی پاکستان,

خرم دستگیر خان وزیر نیروی دولت فدرال پاکستان طی سخنانی در نشست انرژی آینده آسیا عنوان داشت: پاکستان به سرعت در حال حرکت به سوی توسعه اقتصادی است و دولت در حال تلاش برای تضمین دستیابی به انرژی حافظ محیط زیست در سطح کشور است.


بانکوک: به گزارش راز نیوز| خرم دستگیر خان وزیر نیروی دولت فدرال پاکستان طی سخنانی در نشست انرژی آینده آسیا عنوان داشت: پاکستان به سرعت در حال حرکت به سوی توسعه اقتصادی است و دولت در حال تلاش برای تضمین دستیابی به انرژی حافظ محیط زیست در سطح کشور است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خرم دستگیر خان وزیر نیروی دولت فدرال پاکستان که به منظور شرکت در نشست انرژی آینده آسیا در شهر بانکوک تایلند به این کشور سفر کرده است طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: پاکستان به سرعت در حال حرکت به سمت توسعه اقتصادی است و دولت تمام تلاش خود را برای دستیابی به انرژی حامی محیط زیست به کار بسته است، اهمیت و لزوم انرژی پاک یکی از مسائل پیش روی نسل کنونی است.

وی افزود: استفاده از سوخت‌های مضر برای محیط زیست به صورت مرحله‌ای کنار گذاشته خواهد شد، چشم انداز سیاست ملی برق 2021 به تأمین نیازها در زمینه انرژی از طریق استفاده از منابع بومی کمک خواهد نمود، پاکستان تمام توجه خود را بر روی انرژی خورشیدی و بادی متمرکز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سهم استفاده از انرژی حامی محیط زیست در پاکستان به بیش از 6 درصد رسیده است و هدف دولت افزایش این آمار به 60 درصد تا پایان سال 2030 میلادی است، همچنین ما قصد داریم واردات زغال سنگ را نیز تا سال 2030 ممنوع کنیم.

ارسال نظر

 
1