خبر فوری

 
 
تلاش مجدد عناصر تکفیری برای برهم زدن ثبات در منطقه شیعه نشین پاراچنار پاکستان
کد خبر :863417512

15:22 1402/09/18


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد تکفیری, پاراچنار, پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پلیس خیبر پختون خوا, تکفیریت, شیعه, شیعیان پاکستان, وهابی, کرم ایجنسی,

پس از نزدیک به یک ماه آرامش در منطقه شیعه نشین پاراچنار و پایان درگیری‌ها میان عناصر تکفیری و شیعیان، افراد تکفیری بار دیگر تلاش دارند تا با انجام اقداماتی مجدداً تنش میان دو طرف را شعله ور کنند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| پس از نزدیک به یک ماه آرامش در منطقه شیعه نشین پاراچنار و پایان درگیری‌ها میان عناصر تکفیری و شیعیان، افراد تکفیری بار دیگر تلاش دارند تا با انجام اقداماتی مجدداً تنش میان دو طرف را شعله ور کنند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، چند تن از عناصر تکفیری مسلح امروز شنبه خودروی یکی از شیعیان پاراچنار را در نزدیکی جاده کمربندی خارکلی با پرتاب سنگ هدف قرار دادند که منجر به شکسته شدن شیشه پنجره‌های خودرو و زخمی شدن 4 تن از سرنشینان این خودرو شد.

عناصر مسلح تکفیری در جریان این حمله شعارهای شیعه کافر را سر دادند که بیانگر نیت شوم این افراد در ایجاد بی ثباتی در سطح شهرستان آژانس کُرم و به ویژه منطقه شیعه نشین پاراچنار است.

لازم به ذکر است پیش از این نیز با اقدام تفرقه افکنانه عناصر تروریستی تکفیری وهابی علیه شیعیان، درگیری‌های مسلحانه گسترده‌ای میان دو طرف افراد تکفیری و شیعیان پاراچنار صورت گرفته است.

این درگیری تا بیش از یک ماه قبل ادامه داشته است که پس از تشکیل جرگه محلی با حضور بزرگان قبایلی دو طرف و نمایندگان دولتی و نظامی پاکستان به توافقنامه آتش بس منجر گردید.

ارسال نظر

 
1