خبر فوری

 
 
مقامات پاکستان و رواندا ضمن محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی خواستار حل مسئله فلسطین شدند
کد خبر :862566390

14:30 1402/08/09


برچسب ها : پاکستان و رواندا, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط پارلمانی, روابط دوجانبه, رواندا, مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی, مردم فلسطین, مسئله فلسطین, همکاری دوجانبه,

دکتر فرانسوا خاویر کالیندا رئیس مجلس سنای رواندا در راس هیئتی به اسلام آباد سفر کرد و از مجلس سنای پاکستان بازدید به عمل آورد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر فرانسوا خاویر کالیندا رئیس مجلس سنای رواندا در راس هیئتی به اسلام آباد سفر کرد و از مجلس سنای پاکستان بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان به گفتگو و رایزنی در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله ارتقای روابط پارلمانی میان دو کشور پرداخت.

در این نشست هر دو طرف ضمن تاکید بر لزوم گسترش تماس های پارلمانی، دیپلماسی و تبادل هیات ها برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه، راه های توسعه تجارت میان پاکستان و رواندا تحت "سیاست توجه به آفریقا" را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه این دیدار، محمد صادق سنجرانی روابط میان دو کشور را در حال توسعه خواند و گفت: پاکستان برای روابط دوجانبه خود با رواندا اهمیت بسیاری قائل است، همچنین به منظور ارتقای تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه، نیاز به توسعه بیشتر روابط تجار و بازرگانان میان دو کشور وجود دارد.

وی روابط موجود میان دو کشور را فصل جدیدی از دوستی میان پاکستان و رواندا توصیف کرد و افزود: امید است رواندا نیز همچون پاکستان، سفارت خود را در این کشور ایجاد کند تا تجار، سرمایه گذاران و مردم هر دو کشور بتوانند از ظرفیت گسترده در هر دو کشور بهره مند گردند همچنین فرصت های گسترده ای برای همکاری در حوزه های کشاورزی، امنیت غذایی و توسعه منابع انسانی وجود دارد که می توان از آنها به طور کامل بهره برد.

وی در ادامه عرایض خود سیاست توجه به آفریقا را باعث گشایش راه های جدید همکاری تجاری دوجانبه دانست و بیان کرد: پاکستان یک استراتژی ویژه برای حمایت و هماهنگی با کشورهای آفریقایی ایجاد کرده است،

محمد صادق سنجرانی تمایل خود را به ارائه برنامه های آموزشی برای نمایندگان پارلمان رواندا ابراز کرد و گفت: موسسه خدمات پارلمانی پاکستان برنامه های آموزشی موثری را برای نمایندگان پارلمان در سراسر جهان سازماندهی می کند. وی همچنین از سرمایه گذاران آفریقایی خواست تا از فرصت ویژه سرمایه گذاری در پاکستان استفاده نمایند.

رئیس مجلس سنای پاکستان با بیان این که پارلمان ها مسئولیت سنگینی برای صلح و توسعه در منطقه دارند، افزود: مسئله فلسطین برای صلح جهانی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است و هیچ انسانی در جهان نمی تواند در برابر جنایات و نقض حقوق بشری که در فلسطین رخ می دهد سکوت اختیار کند، همچنین ظلم و بی رحمی جاری در فلسطین به هیچ دین و مذهبی مربوط نیست بلکه این جنایات جنگی، ظلم به بشریت است و در این حال سازمان ملل متحد بایستی گام های مشخصی برای حل مسئله فلسطین و کشمیر بردارد.

وی همچین برقراری صلح در جهان را بدون حل مشکلات فلسطین و کشمیر غیرممکن دانست و گفت: مناقشه جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند، مشکل اساسی پاکستان است. دولت هند، کشمیر اشغالی را از سال 2019 به یک زندان باز تبدیل کرده است و در این جا پاکستان خواستار حل مسئله کشمیر بر اساس قطعنامه های سازمان ملل است و کشمیری ها باید از حق تعیین سرنوشت خود برخوردار باشند.

وی مذاکره را بهترین راه حل برای مشکلات توصیف کرد و افزود: سازمان ملل متحد باید اسرائیل را وادار کند تا مشکلات را از طریق مذاکره حل نماید. پاکستان صدای حقوق پایمال شده انسانیت در جهان است

در ادامه این نشست، دکتر فرانسوا خاویر کالیندا رئیس مجلس سنای رواندا از مهمان نوازی گرم پاکستان، تشکر و قدردانی کرد.

وی در ابتدای سخنان خود پاکستان را کشوری مهم در منطقه عنوان کرد و آمادگی خود را برای گسترش روابط و همکاری با پاکستان در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری اعلام نمود.

وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری های نهادی میان دو کشور بیان کرد: فرصت های سرمایه گذاری گسترده ای در پاکستان وجود دارد که سرمایه گذاران آفریقایی از آن سود خواهند برد.

رئیس مجلس سنای رواندا در پایان سخنان خود به مسئله فلسطین اشاره کرد و افزود: مسئله فلسطین باعث نگرانی همه جهان شده است و سازمان ملل متحد باید راهبردی موثر برای حل این مسئله اتخاذ کند.

ارسال نظر

 
1