خبر فوری

 
پاکستان با عضویت در بریکس می تواند نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا کند
کد خبر :861385849

16:02 1403/01/08


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد, پاکستان و برزیل, تجارت, سفیر برزیل,

اولینتو ویرا سفیر برزیل در پاکستان طی دیدار با رئیس اتاق بازرگانی و صنعت اسلام‌آباد، گفت: پاکستان با عضویت در بریکس می تواند نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا کند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| اولینتو ویرا سفیر برزیل در پاکستان روز چهارشنبه (8 فروردین) طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت اسلام‌آباد ICCI و دیدار با احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق، با بیان اینکه پاکستان با عضویت در مجمع بین المللی چندجانبه بریکس می تواند نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا کند، گفت: پاکستان از نظر جمعیت بازار بزرگی است که می تواند عملکرد کلیدی در بریکس داشته باشد و تجارت با این کشورها را ارتقا دهد.

وی ادامه داد که بریکس نقش مهمی در اقتصاد جهانی آینده دارد و با آن، همکاری های جنوب به جنوب نیز رشد خواهد کرد و چندجانبه گرایی بین المللی تقویت می یابد.

وی گفت: پاکستان بزرگترین بازار از نظر جمعیتی در جهان اسلام است که به دلیل موقعیت ژئواستراتژیک آن حائز اهمیت می باشد و نیاز به تقویت روابط تجاری برزیل و پاکستان وجود دارد. پاکستان و برزیل فرصت های تجاری و همکاری گسترده ای در زمینه فناوری و میوه ها به ویژه انبه و مرکبات دارند که نیاز به گسترش بیشتر دارد.

نماینده برزیل اظهار داشت: برزیل بخشی از مجامع مختلف یکپارچگی اقتصادی و تجاری در جهان است و همکاری های جنوب به جنوب بسیار مهم است که پاکستان می تواند از آن بهره کامل برد.

در همین حال احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی اسلام آباد گفت: امضای توافقنامه تجارت آزاد بین پاکستان و برزیل موجب ارتقای تجارت متقابل در دو کشور می شود و هر دو طرف می توانند از بازارهای یکدیگر بهره مند شوند.

ارسال نظر

 
1