خبر فوری

 
 
بیش از 70 کشته و زخمی در اثر حمله انتحاری به مرکز دایره مبارزه با تروریسم در سوات پاکستان
کد خبر :861385673

10:28 1402/02/05


برچسب ها : انفجار انتحاری, پلیس ایالت خیبر پختون خوا, پلیس خیبر پختون خوا, حمله انتحاری, دایره مبارزه با تروریسم, سوات, سی تی دی,

در اثر حمله انتحاری به یک مرکز دایره مبارزه با تروریسم در شهرستان سوات ایالت خیبر پختون خوا دست کم 15 تن کشته و نزدیک به 65 تن دیگر نیز زخمی شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| در اثر حمله انتحاری به یک مرکز دایره مبارزه با تروریسم در شهرستان سوات ایالت خیبر پختون خوا دست کم 15 تن کشته و نزدیک به 65 تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، حوالی ساعت 8:20 دوشنبه شب به وقت محلی انفجار مهیبی در داخل مرکز دایره مبارزه با تروریسم بخش کبل از توابع شهرستان سوات ایالت خیبر پختون خوا به وقوع پیوست.

در نتیجه این انفجار ساختمان دایره مبارزه با تروریسم و مسجد موجود در داخل این مرکز به صورت کامل منهدم شده و بلافاصله پس از انفجار محل حادثه دچار آتش سوزی شدید شد، شدت انفجار به قدری بود که تمامی شیشه‌های ساختمان‌های اطراف شکسته شد.

شفیع الله گنداپور رئیس پلیس شهرستان سوات نوع انفجار صورت گرفته را انتحاری اعلام نمود و افزود: نزدیک به 20 نیروی پلیس در زیر آوارها محصور شده‌اند و مجروحان این حادثه به بیمارستان آموزشی درمانی سیدو شریف منتقل شده‌اند.

خالد سهیل معاون بازرس کل دایره مبارزه با تروریسم نیز در این باره اظهار داشت: دو انفجار جداگانه در مرکز دایره مبارزه با تروریسم کبل رخ داد، در این مرکز سلاح و مهمات مختلفی نیز وجود داشت و احتمالاً این حادثه در اثر انفجار خمپاره صورت گرفته باشد و یا آنکه می‌تواند یک حمله انتحاری باشد.

به گفته پلیس سوات در انفجار مرکز دایره مبارزه با تروریسم کبل کشته شدن 15 تن تأیید شده است و نزدیک به 45 مجروح این حادثه نیز در حال درمان هستند.

تکمیلی:

در حالی که مقامات پلیس در جدیدترین اظهار نظر خود با رد تروریستی بودن حادثه انفجار در مرکز دایره مبارزه با تروریسم، علت وقوع آن را ناشی از ایراد در اتصالات برق اعلام کرده‌اند، گروه تروریستی تازه تشکیل شده به نام «تحریک جهاد پاکستان» در بیانیه‌ای مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت.

ملا محمد قاسم سخنگوی این گروه تروریستی در بیانیه خود اعلام داشت: یکی از یاران ما در ارتش به نام حمید الله از اهالی سوات که از مدت‌ها با ما در ارتباط بوده امروز در حین نصب بمب در ساختمان مشترک پلیس و دایره مبارزه با تروریسم جان خود را از دست داد.

وی افزود: انفجار بمب در ساختمان مذکور خسارات گسترده مالی و جانی برای پلیس به همراه داشت.

ارسال نظر

 
1