خبر فوری

 
دستگیری هشت تسهیل گر حمله انتحاری علیه مسجد علی در پیشاور
کد خبر :860731688

13:13 1402/05/19


برچسب ها : CTD, TJP, پیشاور, تحریک جهاد پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تسهیل در حمله, حمله انتحاری, داعش, دایره مبارزه با تروریسم, دستگیری تروریست ها,

معاون بازرس کل دایره مبارزه با تروریسم از دستگیری 8 تسهیل گر حمله انتحاری علیه مسجد علی در پیشاور، خبر داد. تکمیلی:اداره مبارزه با تروریسم وجود تحریک جهاد پاکستان را رد کرده و مدعی شده است که TJP نام جایگزین گروه شبه نظامی ممنوعه تحریک طالبان پاکستان است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| سهیل خالد معاون بازرس کل دایره مبارزه با تروریسم در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه پس از تکمیل تحقیقات بر پرونده حمله انتحاری به مسجد علی در پیشاور هشت تن از تسهیل گران این حادثه تروریستی دستگیر شده اند، افزود: تحریک طالبان پاکستان TTP نخست ابراز بی اطلاعی کرده بود، درحالیکه براساس تحقیقات این گروه در این حمله دست داشت.

وی افزود: از نزد افراد دستگیر شده جلیقه انتحاری و تجهیزات ساخت بمب دست ساز، سیم کارت های افغانستان، محتوای ممنوعه کشف شده است.

معاون بازرس کل سی تی دی اظهار داشت که مهاجم انتحاری مسجد علی پیشاور تبعه افغان به نام انصار بود که طرح ریزی این عملیات هم در استان ننگرهار افغانستان صورت گرفته است. فرد انتحاری چهار روز قبل از این عملیات به صورت غیرقانونی وارد پاکستان شده بود و هدف او نیروی سپاه مرزیFC بود که لباس فرم این نیرو نیز کشف شده است.

همچنین گفته شد که حمله به دپوی باره نیز کار تی تی پی بود و براساس تحقیقات، حمله اخیر در باجور طی همکاری تحریک طالبان پاکستان با داعش صورت گرفته است.

تکمیلی:

وی در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود در پیشاور با بیان اینکه تحریک جهاد پاکستان TJP عنوانی است که گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان TTP از آن استفاده می کند، افزود: TJP نام جایگزین سازمان شبه نظامی ممنوعه تحریک طالبان پاکستان است.

وی در ادامه با اشاره به حمله انتحاری علیه مسجد علی، گفت: ایوب شاه از اهالی شهرستان خیبر طراح این عملیات درحال حاضر در استان ننگرهار افغانستان می باشد.

ارسال نظر

 
1