خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه پاکستان و ژاپن تحت برنامه بورسیه در خصوص مبادله اسناد و کمک مالی
کد خبر :851263850

16:56 1402/04/01


برچسب ها : امضای توافقنامه, پاکستان و ژاپن, توافقنامه, روابط دوجانبه, منابع انسانی, نیروی کار,

پاکستان و ژاپن توافق نامه ای را برای تبادل اسناد و کمک های مالی تحت برنامه بورسیه توسعه منابع انسانی (JDS) در سال جاری (2023)، امضا کرده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و ژاپن توافق نامه ای را برای تبادل اسناد و کمک های مالی تحت برنامه بورسیه توسعه منابع انسانی (JDS) در سال جاری (2023)، امضا کرده اند. به گفته سخنگوی وزارت امور اقتصادی پاکستان، دولت ژاپن 2.4 میلیون دلار در این زمینه از طریق جایکا حمایت می کند.

محمد حمیر کریم سرپرست وزارت امور اقتصادی پاکستان و ایتوتا کیشی کاردار ژاپن در پاکستان این توافقنامه را امضاء کردند. بر اساس این قرارداد، به افسران خدمات مدنی فدرال و افسران X-cadre 17 بورسیه تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد و یک بورسیه در سطح دکترا در دانشگاه های ژاپن صادر می شود. پیش از این، 18 نفر از سال 2018 این بورسیه را دریافت کرده اند.

علاوه بر این برنامه، دولت ژاپن از طریق دوره های آموزشی کوتاه مدت نیز از بهبود کارایی مقامات دولتی حمایت می کند. محمد حمیر کریم سرپرست وزارت امور اقتصادی و سعید اشرف صدیقی دبیر مشترک، از دولت و مردم ژاپن برای ارائه بورسیه تشکر کرده و این توافق را مظهر همکاری بامعنی دوکشور عنوان کردند.

کاردار ژاپن و رئیس جایکا اطمینان دادند که به همکاری نزدیک با پاکستان برای تقویت بیشتر همکاری های متقابل ادامه خواهند داد.

ارسال نظر

 
1