خبر فوری

 
کویته: ربوده شدن چندین تن از دانشجویان و فعالان سیاسی بلوچ توسط نیروهای امنیتی
کد خبر :850087748

10:11 1403/05/06


برچسب ها : افراد ربوده شده بلوچ, بازداشت, بندر گوادر, تجمع, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان بلوچ, گردهمایی, نیروهای امنیتی پاکستان, کمیته همبستگی بلوچ, کویته,

در عملیات یورش پلیس و نیروهای امنیتی پاکستانی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان شمار زیادی از دانشجویان و فعالان سیاسی بلوچ دستگیر و ناپدید شده اند.


کویته: به گزارش راز نیوز| در عملیات یورش پلیس و نیروهای امنیتی پاکستانی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان شمار زیادی از دانشجویان و فعالان سیاسی بلوچ دستگیر و ناپدید شده اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در ادامه روند بازداشت های مرتبط با گردهمایی ملی بزرگ بلوچ در بندر گوادر تاکنون چندین تن از دانشجویان و فعالان سیاسی بلوچ در عملیات های مختلف پلیس، نیروهای امنیتی و سرویس های اطلاعاتی پاکستان تحت بازداشت قرار گرفته اند.

نیروهای پلیس و ماموران لباس شخصی سرویس های اطلاعاتی شب گذشته به یک خوابگاه دانشجویان واقع در مجتمع شاهوانی شهر کویته با شکستن درب ها یورش برده و اقدام به ضرب و شتم دانشجویان نمودند.

طبق جزئیات اعلام شده، در این عملیات نزدیک به 6 تن از دانشجویان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان های اطلاعاتی شدند، هویت 4 تن از این دانشجویان مشخص شده است که عبارت است از: اسلام الدین فرزند حاجی عبدل خیر دانشجوی دانشکده تاریخ و ساکن منطقه راغه واشک، شمیم فرزند عبدالصمد دانشجوی دانشکده پزشکی و اهل شهرستان آواران، عنایت فرزند دکتر ثناء و ارشد بلوچ.

نیروهای امنیتی پاکستان پیش از این جیئند بلوچ رئیس انجمن دانشجویان بلوچ و از برگزار کنندگان اصلی گردهمایی ملی راجی مُچی گوادر را به همراه یکی از دوستانش دستگیر و ناپدید کردند.

همچنین 7 نفر نیز از منطقه هده شهر کویته به نام های عطا الله مینگل، برادر وی امان الله مینگل، منیر احمد و 3 فرد دیگر نیز به دست نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت و ناپدید شده اند.

اهالی منطقه کلی قمبرانی کویته امروز در واکنش به اقدامات سرکوب گرایانه نهادهای امنیتی و دستگیری شهروندان بلوچ با تحصن در خیابان آزادی فوری عزیزان خود را مطالبه نمودند.

لازم به ذکر است در آستانه گردهمایی ملی بلوچ موسوم به «راجی مُچی» که توسط کمیته همبستگی ملی بلوچ در بندر گوادر برگزار خواهد شد، روند بازداشت ها و اقدامات سرکوب گرایانه برای جلوگیری از برگزاری این نشست ملی بلوچ تشدید یافته است و تاکنون شمار زیادی از شهروندان بلوچ که به نحوی با این نشست ارتباط داشتند توسط نیروهای امنیتی پاکستانی تحت بازداشت قرار گرفته اند.

ارسال نظر

 
1