خبر فوری

 
دیدار مهم مقامات پاکستان و استرالیا با محوریت تامین نیروی کار ماهر
کد خبر :849167061

11:51 1402/07/29


برچسب ها : پاکستان و استرالیا, روابط دوجانبه, متخصص, نیروی کار, نیل هاکینز, وزیر امور پاکستانی‌های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی پاکستان, کمیساریای عالی استرالیا,

نیل هاوکنز کمیساریای عالی استرالیا در پاکستان با جواد سهراب ملک دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای امور پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی، دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نیل هاوکنز کمیساریای عالی استرالیا در پاکستان با جواد سهراب ملک دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای امور پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی، دیدار کرد.

به گفته گزارش، هدف از این دیدار مهم توسعه همکاری ها و جستجوی راه های جدید برای افزایش تحرک نیروی کار بین پاکستان و استرالیا به منظور کاهش مهاجرت غیرقانونی به استرالیا بود. هر دو طرف بر اهمیت ایجاد گذرگاه امن برای کسانی که به دنبال فرصت های شغلی در خارج از کشور هستند، تاکید کردند.

دستیار ویژه، کمیساریای عالی استرالیا را در مورد پتانسیل پنهان متخصصان ماهر و کارگران ماهر پاکستانی برای ایجاد ثبات در بازار کار استرالیا توضیح داد و بر پتانسیل پرداختن به کمبود نیروی کار از طریق همکاری بین بخشی تاکید کرد.

جواد سهراب ملک با هدف تسهیل فرآیند کاریابی پاکستانی ها در استرالیا و ویزا برای متخصصان، خواستار ارائه اطلاعات بیشتر در مورد مشاغل مورد تقاضا، اعتبارنامه و لزومات مهارت زبان برای نیروی کار پاکستانی در استرالیا شد.

ضمناً در جریان بحث، تسهیلاتی برای ایجاد مراکز تعالی در زمینه آموزش و پرورش فنی و حرفه ای دو کشور نیز در نظر گرفته شد.

جواد ملک گفت که این مراکز کارگران پاکستانی را برای مطابقت با استانداردهای بازار کار استرالیا آماده خواهند کرد. وی همچنین علاقه شدیدی به پیوستن به طرح تحرک نیروی کار اقیانوس آرام استرالیا، که هدف آن رفع کمبود نیروی کار در مناطق روستایی و منطقه ای استرالیا، به ویژه در بخش کشاورزی است را ابراز کرد.

ارسال نظر

 
1