خبر فوری

 
انگشت اتهام اپوزیسیون سمت هیئت حاکمه نظامی پاکستان
کد خبر :848904820

11:52 1402/11/29


برچسب ها : BNP, انتخابات, انتخابات پارلمانی, تحصن, تظاهرات, حزب ملی بلوچستان, حزب ملی مردمی, حزب ملی مردمی پشتون, سردار اختر مینگل, محمود خان اچکزئی, هیئت حاکمه نظامی پاکستان, کویته,

احزاب سیاسی مخالف طی سخنرانی در گردهمایی برگزار شده در ایالت بلوچستان، در سخنان خود هیئت حاکمه نظامی پاکستان را به طور مستقیم در تقلب انتخابات سراسری 8 فوریه، دخیل دانستند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| محمود خان اچکزئی رئیس حزب پشتونخوا ملی عوامی روز شنبه (28 بهمن) طی سخنرانی در تحصن اعتراضی علیه دستکاری در انتخابات پاکستان در کویته مرکز ایالت بلوچستان با عنوان "اتحاد چهار حزب"، با بیان اینکه آراء انتخاباتی بلوچستان به قیمت 70 میلیارد روپیه به فروش رفته است، افزود: انتخابات به دزدها، راهزنان و قاچاقچیان فروخته شد و اینها در مجلس، پاکستان را به غارت خواهند برد.

وی خطاب به ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان، گفت: حالا بگو تو دزدی یا ما؟ آقای فرمانده ارتش، ماموریت ملی و مردمی در لباس نظامی به تاراج رفته و دزدیده شد. از سرگرد، سرلشکر و سرتیپ گرفته تا ژنرال ها، این انتخابات را فروخته اند.

اچکزئی در ادامه اظهاراتش مدعی شد که هیچگاه با ژنرال باجوا (فرمانده سابق ارتش) و ژنرال فیض حمید (ژنرال سابق سازمان اطلاعات ISI) دیدار نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه گروهی را در مجلس همراهی خواهیم کرد که در نخستین اقدام لایحه ای را برای دور نگه داشتن ارتش از سیاست بیاورد، گفت: اختلافات ما با عمران خان (نخست وزیر سابق) به جای خود، اما این اختلافات دلیل بر عدم به رسمیت شناختن مقبولیت او نمی شود. اگر پارلمان واقعا نماینده مردمی است، باید پرونده های علیه عمران خان و همراهان وی را پایان بخشد.

محمود خان اچکزئی خواستار آن شد تا قاضی هایی که حکومت نظامی را رد کرده اند از سوی پارلمان به عنوان قهرمانان ملی معرفی شوند. وی افزود: ما را اذیت نکنید وگرنه ما این قدرت را داریم که فرودگاه ها، راه آهن ها، جاده ها و ادارات بلوچستان را کاملا مسدود کنیم.

رئیس حزب پشتونخوا ملی عوامی در ادامه سخنرانی خود، تصریح داشت که تا زمانی نواز شریف (رئیس حزب مسلم لیگ ن) برای ما ارزش دارد که در کنار قانون ایستاده باشد. وی ضمن انتقاد از اظهارات شهباز شریف (نخست وزیر پیشین) که گفته بود وی عزیز دردانه هیئت حاکمه است، گفت: ما به چنین فردی در مجلس رای نخواهیم داد و نفرین بر چنین شخصی که عزیز هیئت حاکمه نظامی باشد.

سرار اختر مینگل

 

سردار اختر مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان BNP و وزیر ارشد اسبق بلوچستان طی سخنرانی روز گذشته خود در تحصن برگزار شده علیه تقلب انتخاباتی، گفت: اتهام دزدی آرا را به نخست وزیر موقت یا وزیر ارشد بلوچستان نسبت نمی دهم، بلکه مسئول آن رئیس حکومت (هیئت حاکمه نظامی) است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از طرفدران این حزب در کویته، مستونگ، قلات، خضدار و دیگر مناطق ایالت بلوچستان که با آراء خود موجب پیروزی این حزب شدند، با لحنی کنایه آمیز، گفت: شما ها به ما رأی دادید، اما در این کشور کسی پیروز می شود که فرشته ها به او رأی دهند.

اختر مینگل تصریح داشت که فرمانده سپاه کویته و رئیس سازمان اطلاعات ISI بخش بلوچستان در دستکاری و تقلب انتخاباتی بلوچستان دخیل هستند.

ارسال نظر

 
1