خبر فوری

 
 
دیدار اعضای پارلمان دانمارک با فرماندار ایالت خیبر پختون خوا در پیشاور
کد خبر :848577841

14:19 1402/08/10


برچسب ها : پاکستان و دانمارک, پیشاور, حاجی غلام علی, روابط دوجانبه, سفیر دانمارک, فرماندار ایالت خیبر پختون خوا,

هیئت 5 نفره اعضای پارلمان دانمارک به همراه معاون سفارت دانمارک در اسلام آباد، با حاجی غلام علی فرماندار ایالت خیبر پختون خوا در ساختمان فرمانداری دیدار کردند.


پیشاور: به گزارش راز نیوز| هیئت 5 نفره اعضای پارلمان دانمارک به همراه معاون سفارت دانمارک در اسلام آباد، با حاجی غلام علی فرماندار ایالت خیبر پختون خوا در ساختمان فرمانداری دیدار کردند.

در این نشست به طور مفصل در رابطه با فرصت های سرمایه گذاری در زمینه های معادن، گردشگری، آموزش، انرژی آبی و دیگر منابع طبیعی در ایالت، تبادل نظر صورت گرفت.

فرماندار  ضمن خوش آمد گویی به هیئت دانمارکی، اظهار داشت که پاکستان کشوری مملو از منابع طبیعی از جمله معادن، کشاورزی، گردشگری و انرژی آبی  است و ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در پاکستان به ویژه در ایالت خیبر پختون خوا، وجود دارد.

حاجی غلام علی، گفت: سایر کشورهای بین المللی از جمله دانمارک همچون چین می توانند پروژه های سرمایه گذاری و سرمایه گذاری مشترک در بخش های مختلف ایالت را آغاز کنند. دولت دانمارک در فراهم کردن بورسیه تحصیلی برای جوانان ایالت از جمله مناطق الحاقی همکاری کند.

وی ادامه داد که همکاری دانمارک در بخش آموزش و فراهم کردن بورسیه تحصیلی موجب تعمیق و تقویت بیشتر روابط مردمی میان دو کشور می شود.

نمایندگان پارلمان دانمارک از مهمان نوازی فرماندار تشکر کردند و اطمینان دادند که پیشنهاد همکاری و پروژه های سرمایه گذاری مشترک در سایر بخش ها از جمله بخش آموزش را به دولت دانمارک ارائه می دهند.

نمایندگان پارلمان دانمارک همچنین فرماندار را از نقش و وظایف مهم شهرداران در سیستم حکومتی دانمارک آگاه کردند.

ارسال نظر

 
1