خبر فوری

 
 
دیدار های جداگانه رئیس جمهور پاکستان با سفرای ایران و رومانی
کد خبر :847661285

18:33 1402/02/07


برچسب ها : اقتصاد, پاکستان و ایران, پاکستان و رومانی, تجارت, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, سفیر رومانی, سید محمد علی حسینی,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان امروز پنجشنبه (7 اردیبهشت) دیدار های جداگانه ای با سید محمد علی حسینی سفیر ایران و نکولای گویا سفیر رومانی داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان امروز پنجشنبه (7 اردیبهشت) دیدار های جداگانه ای با سید محمد علی حسینی سفیر ایران و نکولای گویا سفیر رومانی داشت.

وی طی گفتگو با سفیر ایران با برجسته سازی اهمیت روابط برادرانه با ایران برای پاکستان، بیان داشت که علت آن دیدگاه های مشترک دو کشور در مورد مسائل منطقه ای و پیوندهای برادرانه تاریخی و قرابت فرهنگی می باشد.

وی در ادامه بر ضرورت افزایش همکاری های اقتصادی و حجم تجارت فیمابین به منظور منافع مشترک، تاکید کرد و با اشاره به جنایات نیروهای امنیتی هند علیه مسلمانان در جامو و کشمیر و سایر مناطق تحت اشغال غیرقانونی هند، گفت: مسلمانان در هند در انزوا و آزار و اذیت هستند. جهان اسلام باید به جنایات هند علیه مسلمانان توجه و آن را مورد بررسی قرار دهد. رئیس جمهور پاکستان از حمایت و موضع دولت ایران در قبال موضوع کشمیر تشکر کرد.

دکتر عارف علوی بهبودی روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی را مورد ستایش و تمجید قرار داده و آن را اقدامی تاریخی توصیف و تصریح داشت که عادی سازی روابط میان این دو کشور باعث آمدن صلح و ثبات به خاورمیانه می شود.

در این دیدار همچنین بر ضرورت و نیاز افزایش همکاری های ضد تروریسم در جهت خاتمه بخشیدن به تروریسم تاکید شد.

سید محمد علی حسینی بر ضرورت افزایش همکاری های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور تاکید کرد و بیان داشت که دو کشور ظرفیت بالایی برای گسترش بیشتر همکاری های اقتصادی دارند. دو کشور بر ایجاد شش بازارچه مرزی توافق کرده اند که منجر به توسعه تجارت دوطرفه می شود.

وی در ادامه گفتگو، رئیس جمهور پاکستان را از پروژه های جاری ارسال برق از ایران، آگاه کرد و بیان داشت که این برای مردم بلوچستان سودمند می باشد.

همچنین سفیر رومانی نیز با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.

عارف علوی در این دیدار گفت: رومانی یک کشور مهم اروپای شرقی است و پاکستان خواستار تقویت و ارتقای بیشتر تعاملات خود با رومانی از جمله در بخش های تجارت و اقتصاد می باشد. وی از دولت رومانی بابت حمایت از ادامه داشتن عضویت پاکستان در جی اس پی پلاس و دادن این درجه، تشکر کرد.

در این نشست بر لزوم تبادل هیئت های عالی رتبه میان دو کشور جهت مستحکم تر نمودن روابط دوطرفه تاکید شد.

سفیر رومانی از پاکستان بابت همکاری با این کشور برای خارج کردن شهروندان رومانی از افغانستان در سپتامبر2021 میلادی قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1