خبر فوری

 
 
اعلام آمادگی واشنگتن برای میانجیگری میان پاکستان و هند جهت حل اختلافات
کد خبر :847098704

15:16 1401/12/22


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و هند, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, ند پرایس, هند و آمریکا, واشنگتن,

آمریکا با ارائه پیشنهاد میانجیگری میان پاکستان و هند در جهت حل اختلافات دوجانبه اعلام داشت: در صورت رضایت پاکستان و هند واشنگتن برای این موضوع آماده است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| آمریکا با ارائه پیشنهاد میانجیگری میان پاکستان و هند در جهت حل اختلافات دوجانبه اعلام داشت: در صورت رضایت پاکستان و هند واشنگتن برای این موضوع آماده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر اینکه «چرا آمریکا میانجی میان پاکستان و هند نمی‌شود؟» گفت: تصمیم‌گیری در خصوص میانجیگری را باید پاکستان و هند انجام دهند، در صورت اعلام رضایت پاکستان و هند ما آماده ایفای نقش در این زمینه هستیم.

وی افزود: در صورت رضایت هر دو کشور ما می‌توانیم این عمل را با تمام مسئولیت انجام دهیم، تعیین روند گفتگو میان پاکستان و هند در اختیار آمریکا نیست، پاکستان و هند باید در زمینه حل مسائل مورد اختلاف تصمیم‌گیری نمایند، اما ما از هرگونه گفتگوی مؤثر و نتیجه بخش میان دو کشور حمایت می‌کنیم و آماده حمایت از مذاکرات جدی و مفید هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر لزوم حل مسائل مورد اختلاف میان پاکستان و هند از طریق راهکار دیپلماسی خاطرنشان کرد: از دیپلماسی و گفتگوی سازنده برای حل مناقشه حمایت خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1