خبر فوری

 
 
رئیس جمهور پاکستان: خواهان مشارکت بلندمدت و چندجانبه با مسکو هستیم
کد خبر :845200807

09:41 1402/09/03


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و روسیه, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, روابط اقتصادی, روابط تجاری, سفیر روسیه, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

رئیس جمهور پاکستان در دیدار خداحافظی سفیر روسیه بر تمایل اسلام آباد برای مشارکت بلند مدت و چندجانبه با مسکو تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در دیدار خداحافظی سفیر روسیه بر تمایل اسلام آباد برای مشارکت بلند مدت و چندجانبه با مسکو تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دانیله گانیچ سفیر روسیه در اسلام آباد در پایان مأموریت دیپلماتیک خود با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی به دیدار و رایزنی پرداخت.

دکتر عارف علوی در این دیدار با تأکید بر لزوم ارتقای روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه با روسیه اظهار داشت: دو کشور از ظرفیت‌های گسترده برای توسعه همکاری‌ها در بخش‌های تجارت و اقتصاد برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: ما خواهان مشارکت بلند مدت و همه جانبه و همکاری در بخش‌های مختلفی همچون تجارت، اقتصاد، امنیت غذایی، انرژی، دفاع و روابط مردمی با روسیه هستیم، روابط با روسیه برای ما بسیار حایز اهمیت است.

دکتر عارف علوی همچنین سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در مجامع مختلف بین‌المللی را رضایت بخش توصیف نمود و گفت: روابط پاکستان روسیه مبتنی بر رویکرد مشترک نظام جهانی و مطابق با اصول سازمان ملل متحد است.

رئیس جمهور پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در این دیدار با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی قتل هزاران فلسطینی اعم از زن، کودک و خبرنگار را محکوم نمود.

وی در پایان از تلاش‌های سفیر روسیه در تقویت بیشتر روابط دوجانبه میان اسلام آباد و مسکو تمجید نمود و برای وی در مأموریت‌های آتی موفقیت و سربلندی را آرزو نمود.

ارسال نظر

 
1