خبر فوری

 
تأکید سفیر ایران بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت روابط اسلام آباد و تهران
کد خبر :843165984

17:27 1402/04/22


برچسب ها : احسن ظفر بختاوری, اسلام آباد, بازارچه مرزی, پاکستان و ایران, رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, رضا امیری مقدم, روابط اقتصادی, سفارت ایران, سفیر ایران در پاکستان,

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت روابط میان اسلام آباد و تهران در بخش‌های مختلف تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت روابط میان اسلام آباد و تهران در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد امروز پنجشنبه در صدر هیئت عالی رتبه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با دکتر رضا امیر مقدم سفیر ایران دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار دو طرف در خصوص روابط تجاری موجود میان اسلام آباد و تهران، تجارت مرزی، طرح‌های انرژی مشترک و دیگر مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق بیانیه مطبوعاتی اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد، دکتر رضا امیری مقدم در این دیدار ابراز داشت: تحولات جدید منطقه مهم‌ترین فرصت برای پاکستان و ایران به شمار می‌رود، با بهبود روابط ایران و عربستان سعودی دور جدیدی از امنیت، توسعه و آبادانی در منطقه آغاز شده است، پاکستان و ایران باید در کنار یکدیگر از این فرصت‌ها استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: من با رهنمودهای ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به پاکستان آمده‌ام، بهبود روابط تجاری میان دو کشور مهم‌ترین هدف ایشان است. تجارت میان کشورهای پاکستان، ایران، افغانستان و روسیه با ارزهای محلی به نفع تمامی کشورهای منطقه خواهد بود.

وی افزود: حجم تجارت موجود میان ایران و پاکستان از طریق تبادل محصولات مختلف از جمله برنج، گوشت، کالاهای ورزشی، وسایل جراحی، میوه‌جات، خشکبار، ماشین آلات کشاورزی قابل افزایش است.

سفیر ایران بر لزوم راه اندازی پروازهای مستقیم میان اسلام آباد و تهران تأکید کرد و گفت: آغاز پروازهای مستقیم میان پایتخت‌های دو کشور به تسهیل تردد مردم دو کشور و استفاده از ظرفیت‌ها و موقعیت‌های مختلف دوجانبه کمک خواهد نمود.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تقویت ساختار ریلی و جاده‌ای میان دو کشور تصریح کرد: این امر در کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالاهای تجاری میان دو کشور تأثیر خواهد داشت.

دکتر امیری مقدم در بخش دیگری از اظهارات خود در جریان دیدار هیئت عالی رتبه اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد با اشاره به اهمیت و منافع راهبردی خط لوله انتقال گاز ایران پاکستان بر لزوم تکمیل هرچه فوری این پروژه در جهت امنیت و توسعه سریع منطقه تأکید کرد.

وی گفت: پاکستان و ایران عضو سازمان‌هایی همچون دی8، اکو و سازمان همکاری شانگهای هستند و دو کشور باید برای فعال سازی این سازمان‌های منطقه‌ای تلاش نمایند.

سفیر ایران افزود: مجموع کل جمعیت سه کشور پاکستان، ایران و ترکیه نزدیک به 400 میلیون نفر است، سه کشور باید برای توسعه و آبادانی منطقه تمامی طرح‌های خود را به سرعت تکمیل کنند و در این میان باید تکمیل جاده‌ها و راه آهن در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این دیدار احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد اظهار داشت: پاکستان و ایران نه تنها دارای مرز مشترک بلکه دارای یک پیوند تاریخی  و فرهنگی مشترک هستند، دو کشور همواره در برهه‌های حساس در کنار یکدیگر حضور داشته‌اند، روابط پرشور کنونی میان دو کشور باید در جهت تقویت تجارت و توسعه کسب و کار دوجانبه مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه و آبادانی پاکستان و ایران به یکدیگر گره خورده است خاطرنشان کرد: ایجاد خطوط پروازی مستقیم و بهبود زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای میان دو کشور باید بر اساس اولویت صورت بگیرد و دو کشور باید در این راستا باید برنامه اقدام مشترکی را تدوین نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد همچنین بر لزوم تبادل هیئت‌های تجاری میان دو کشور تأکید کرد و گفت: تصویب طرح تجارت مرزی پاکستان با ایران و دیگر کشورهای منطقه یک فرصت تاریخی است و نه تنها پاکستان و ایران بلکه تمام منطقه از آن سود خواهد برد.

در ادامه این دیدار خالد اقبال ملک رهبر گروه مؤسس نیز طی سخنانی گفت: پاکستان و ایران علی رغم همسایه بودن آن‌گونه که باید از ظرفیت‌های موجود توسعه روابط سود نبرده‌اند، اکنون وقت آن رسیده است وابستگی به یکدیگر را افزایش داده و اقداماتی را در جهت توسعه تجارت دوجانبه به کار بندند.

ارسال نظر

 
1