خبر فوری

 
 
حمله جبهه آزادی بخش بلوچستان به ارتش پاکستان در تمپ و تربت
کد خبر :834094517

11:39 1402/07/21


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاسگاه ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, سرگرد گهرام بلوچ, شهر تربت, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ,

جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای حمله به نیروهای ارتش پاکستان در مناطق تمپ و تربت شهرستان کیچ خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای حمله به نیروهای ارتش پاکستان در مناطق تمپ و تربت شهرستان کیچ خبر داد.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه ابراز داشت: فدائیان بلوچ ما در دو حمله جداگانه مواضع ارتش اشغالگر پاکستان را در مناطق تمپ و بهمن تربت از توابع شهرستان کیچ هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروهای ارتش پاکستان را در منطقه کلات بخش تمپ هدف قرار دادیم و در منطقه بهمن شهر تربت نیز تأسیسات و تجهیزات یک شرکت جاده سازی به آتش کشیدیم، هدف از حمله دوم انهدام پروژه‌های راهبردی و سیاسی حکومت پاکستان که در پوشش فعالیت‌های عمرانی به دنبال پیشبرد طرح‌های استعماری خود هستند صورت گرفت.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در تشریح جزئیات این حملات خاطرنشان کرد: حوالی ساعت 8 چهارشنبه شب فدائیان بلوچ ما یک پاسگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه کلات بخش تمپ را از فاصله‌ای نزدیک به وسیله راکت هدف قرار دادند که به داخل پاسگاه مذکور اصابت گردید، این حمله خسارات مالی و جانی برای ارتش اشغالگر پاکستان به همراه داشت.

وی گفت: این حمله هشداری است برای دشمن که بداند در بلوچستان روی آرامش را نخواهد دید، چشمان ما همواره بر هرگونه تحرک و سرباز و پاسگاهی دوخته شده است و هر لحظه که اراده کنیم می‌توانیم آنها را هدف قرار دهیم.

وی تصریح کرد: یک تیم دیگر از بی ال اف که مسئولیت متوقف نمودن فعالیت‌های عمرانی ارتش پاکستان به آنان محول شده است نیز به صورت هم‌زمان حوالی ساعت 8:30 چهارشنبه شب طی عملیاتی علیه پروژه سازمان کار مرزی(FWO) وابسته به ارتش پاکستان را در منطقه بهمن بخش شهر تربت هدف قرار داده و تمامی تجهیزات و ماشین آلات شرکت پیمانکار را به آتش کشیدند، این تجهیزات برای ساخت جاده فرعی میان مناطق بهمن و دی بلوچ مورد استفاده قرار می گرفت.

سرگرد گهرام بلوچ اظهار داشت: ارتش پاکستان به دنبال بهره برداری سیاسی و راهبردی از بلوچستان به بهانه اجرای این طرح‌هاست، ما به پیمانکاران محلی قاطعانه هشدار می‌دهیم به طمع پول از مشارکت در این طرح‌ها خودداری نمایند، در غیر این صورت آنان با ضربه مالی سنگینی مواجه خواهند شد.

وی افزود: آنان با محروم نگاه داشتن ما از حق آزادی، خودمختاری و حق حاکمیت اکنون با ساخت جاده می‌خواهند خود را دلسوز ملت بلوچ معرفی نمایند در حالی که هدف اصلی آنان از این اقدامات تسهیل لشرکشی به نقاط مختلف سرزمین بلوچستان و نفوذ به مناطق مسکونی است.

وی تصریح کرد: با نزدیک شدن انتخابات این‌گونه فعالیت‌ها تسریع می‌گردد تا بتوانند اعتماد مردم را برای کسب رأی جلب نمایند، ما شاهد هیچ نوع پیشرفتی در بخش‌های درمان و آموزش نیستیم، به ویژه در بخش آموزش که کلید پیشرفت هر ملت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همان گونه که انگلیسی‌ها با ایجاد تله‌هایی همچون راه آهن و تلگراف اهداف سیاسی و راهبردی خود را پیش برد، پاکستان نیز به همین روش با همراهی چین تمام توجه خود را بر روی جاده سازی و گسترش شبکه تلفن همراه در بلوچستان متمرکز نموده است، این اهداف ادامه همان سیاست‌های انگلیسی‌های استعمارگر است. آگاه سازی مردم از ابعاد دیگر این طرح‌ها که خطری بزرگ برای بقای ملت بلوچ به شمار می‌رود بسیار ضروری است.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در پایان گفت: بی ال اف مسئولیت این حملات را بر عهده می‌گیرد، این حملات تا خروج کامل ارتش اشغالگر پاکستان از بلوچستان با شدت هرچه بیشتر تداوم خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1