خبر فوری

 
توافق پاکستان و ایتالیا در زمینه گسترش بیشتر روابط دوجانبه در بخش های تجارت و اقتصاد
کد خبر :833766340

11:35 1402/07/14


برچسب ها : اقتصاد, بحران انرژی, پاکستان و ایتالیا, تجارت, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر ایتالیا, محمد صادق سنجرانی,

آندریاس فراریس سفیر ایتالیا در پاکستان امروز جمعه 14 مهر با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| آندریاس فراریس سفیر ایتالیا در پاکستان امروز جمعه 14 مهر با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

در این نشست به همراه امور مورد علاقه مشترک و انرژی، در مورد امور مختلف تبادل نظر صورت گرفت. در این بین توافق شد تا روابط دوجانبه در زمینه های تجارت و اقتصاد بیش از پیش گسترش داده شوند. طرفین همچنین توافق کردند تا به منظور توسعه روابط دوجانبه، مناسبات در سطح پارلمانی را افزایش دهند.

رئیس مجلس سنا، روابط میان دو کشور را رضایت بخش توصیف کرد و با اشاره به رویارویی پاکستان با بحران انرژی، گفت: همکاری جامعه جهانی در رابطه با کنترل این بحران ضروری می باشد. جدای از مناابع سنتی تولید برق، باید به دنبال فرصت هایی جهت تولید برق از منابع جایگزین بود. پاکستان پتانسیل بالایی جهت تولید برق از طریق انرژی خورشیدی و بادی را دارد و کارشناسان انرژی در ایتالیا می توانند در زمینه تولید انرژی جایگزین به پاکستان کمک کنند.

محمد صادق سنجرانی در ادامه صحبت های خود، گفت: باتوجه به تاثیرات شدید تغییرات آب و هوایی، نیاز به تغییر تمرکز به سمت تولید برق وجود دارد. وی افزود: شرکت های ایتالیایی باید از فرصت های بازرگانی و سرمایه گذاری موجود در پاکستان استفاده کنند، در پاکستان به ویژه در بخش معادن ایالت بلوچستان نیز فرصت های سرمایه گذاری وجود دارد.

وی اظهار داشت که پاکستان برای روابط خود با ایتالیا اهمیت بسزایی قائل است و به دنبال بهبودی بیشتر روابط در بخش های مختلف از جمله همکاری های اقتصادی با ایتالیا می باشیم.

سفیر ایتالیا تلاش های پاکستان در راستای صلح و ثبات منطقه ای را مورد تمجید و تقدیر قرار داد و گفت: نقش کامل خود را برای بهبود بیشتر همکاری های دیپلماتیک با پاکستان ایفا خواهم کرد.

ارسال نظر

 
1