خبر فوری

 
 
بی ال آ: اجرای حکم اعدام زندانیان درپی عدم تمایل ارتش پاکستان به پیشنهاد تبادل
کد خبر :833637605

15:22 1403/04/17


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, بلوچستان, پذیرش مسئولیت حمله, تبادل زندانی, تجزیه طلب, جدایی طلب, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, کویته,

گروه مسلح بلوچ درپی پایان فرصت داده شده به ارتش پاکستان برای تبادل زندانیان، اعلام کرد که مجرمین تحت بازداشت را مطابق با تصمیم شورای فرماندهی، اعدام خواهد کرد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA طی بیانیه ای با اشاره به ربایش 10 نفر از منطقه شعبان، گفت: با عدم مشاهده ی تمایل ارتش پاکستان نسبت به فرصت یک هفته ای داده شده جهت تبادل زندانیان، ما اعلام می کنیم که مجرمین تحت بازداشت خود را مطابق با تصمیم شورای فرماندهی، اعدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: جوخه ی فتح ارتش آزادی بخش بلوچ مورخه 20 ژوئن طی عملیاتی در منطقه شعبان در نزدیکی زرغون اطراف شهرستان کویته، 10 نفر مشکوک را بازداشت کرد. پس از تحقیقات، 7 تن از آنها در دادگاه ملی بلوچ به عنوان افرادی که در فعالیت های ضد مقاومت ملی بلوچ نقش دارند مجرم شناخته شدند. درحالیکه سه فرد به نام های محمد حارث رفیع فرزند محمد رفیع از اهالی ملتان پنجاب، حسنین سیال فرزند عبدالاحد از اهالی کویته و عبدالبصیر فرزند عبدالعزیز درانی از اهالی کویته بی گناه شناخته شده و آزاد شدند.

سخنگو در ادامه افزود: هفت فرد تحت بازداشت به نام های محمد علی فرزند خورشید از اهالی خانیوال پنجاب، حسن رضا فرزند شان رضا، فرحان رضا فرزند شان رضا، ریحان رضا فرزند شان رضا، محمد حمزه فرزند محمد رفیع ساکن ملتان پنجاب، محمد رضا فرزند شیخ مقصود رضا، می باشند که پس از انجام بازجویی، اثبات جرم در دادگاه ملی و اعترافات شخصی این افراد، آنها به عنوان مجرم و دخیل در فعالیت های ضد مقاومت ملی بلوچ شناخته شدند که براساس رای دادگاه محکوم به اعدام می باشند.

جیئند بلوچ در ادامه افزود: ارتش آزادی بخش بلوچ مورخه 26 ژوئن و قبل از اجرای حکم این مجرمان، با هدف پاسداری از ارزش های جنگ بین المللی، پیشنهاد تبادل زندانیان با مهلت یک هفته ای را به ارتش اشغالگر پاکستان داد؛ اما ارتش در عوض پاسخ به این پیشنهاد عملیات پیش روی در مناطق اطراف را آغاز کرد که این امر موجب صدور دستور اجرای حکم اعدام مجرمین از سوی شورای فرماندهی عالی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که ارتش آزادی بخش بلوچ می خواهد به نهادهای قضایی بین المللی و خانواده های این جنایتکاران اعلام کند که ما برای تبادل این زندانیان آماده هستیم اما ارتش اشغالگر پاکستان هیچ علاقه ای به بازگشت زنده ی نیروهای مذکور ندارد؛ به همین منظور مجازات اعدام این افراد یکشنبه 17 تیر اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد که این چهارمین باری است که ارتش اشغالگر با رد کردن پیشنهاد تبادل زندانیان تن به قتل نیروهای خود داده است.

ارسال نظر

 
1