خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آلمان در اسلام آباد با میر عبدالقدوس بزنجو وزیر ارشد ایالت بلوچستان پاکستان
کد خبر :833309121

11:14 1401/11/01


برچسب ها : انرژی تجدید پذیر, انرژی جایگزین, پاکستان و آلمان, دولت محلی ایالت بلوچستان, سفیر آلمان, منابع معدنی, میر عبدالقدوس بزنجو, وزیر ارشد ایالت بلوچستان, کویته,

آلفرد گریناس سفیر آلمان در اسلام آباد روز گذشته با سفر به کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان با میر عبدالقدوس بزنجو وزیر ارشد این ایالت دیدار و گفتگو نمود.


کویته: به گزارش راز نیوز| آلفرد گریناس سفیر آلمان در اسلام آباد روز گذشته با سفر به کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان با میر عبدالقدوس بزنجو وزیر ارشد این ایالت دیدار و گفتگو نمود.

وزیر ارشد ایالت بلوچستان در این دیدار گزارشی از فرصت‌های گسترده سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف بلوچستان از جمله پروژه ریکودیک و بندر گوادر را ارائه داد و گفت: بلوچستان به دلیل دارا بودن موقعیت انحصاری جغرافیایی، خط ساحلی طولانی، منابع انرژی‌های جایگزین و منابع غنی معدنی منطقه‌ای منحصر به فرد به شمار می‌رود، بلوچستان دارای ظرفیت‌های گسترده برای سرمایه گذاری و مشارکت اقتصادی است و پروژه ریکودیک بهترین نمونه آن است که 8 میلیارد دلار سرمایه را جذب کشور کرده و 8 هزار موقعیت شغلی نیز برای جوانان بومی فراهم نموده است.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی در جهت ایجاد فضای امن و جذاب برای حضور سرمایه گذاران صورت گرفته است و دولت بلوچستان نیز تسهیلات و مشوق‌هایی را برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی تدارک دیده است، در این راستا هیئت سرمایه گذاری و تجارت بلوچستان و سازمان مشارکت عمومی و خصوصی در حال همکاری با یکدیگر هستند.

در ادامه سفیر آلمان با ابراز تمایل نسبت به فرصت‌های بی نظیر سرمایه گذاری در ایالت بلوچستان عنوان داشت: ما برای ترغیب سرمایه گذاران آلمانی جهت مشارکت و سرمایه گذاری در ایالت بلوچستان تلاش خواهیم نمود.

وی افزود: دولت آلمان در زمینه تربیت و آموزش نیروی کار متخصص، بخش بهداشت و درمان و دیگر بخش‌های ایالت بلوچستان همکاری خواهد نمود و توسعه همکاری‌های تجاری با ایالت بلوچستان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سفیر آلمان با بیان اینکه بلوچستان منطقه‌ای مناسب برای توسعه منابع انرژی‌های جایگزین است گفت: ما در بخش انرژی و آب با دولت بلوچستان همکاری می‌کنیم و در طرح‌های توسعه‌ای آلمان برای پاکستان، ایالت بلوچستان در اولویت ما قرار خواهد داشت.

در ادامه این دیدار دو طرف پیرامون پیامدهای تغییرات اقلیمی و راهکارهای مقابله با آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر ارشد ایالت بلوچستان نیز در این خصوص به تشریح خسارت‌های وارده در ایالت بلوچستان در سیل اخیر که در نتیجه تغییرات اقلیمی به وقوع پیوست پرداخت و افزود: دولت تاکنون نتوانسته است خسارت‌های وارده در سیل را جبران نماید، اما ما امیدواریم اعلام جامعه جهانی برای همکاری در امدادرسانی و بازسازی مناطق آسیب دیده اجرایی گردد.

سفیر آلمان در ادامه با ابراز تأسف نسبت به تلفات جانی ناشی از سیل اخیر در پاکستان خاطرنشان کرد: جامعه جهانی به مسئولیت‌های خود در روند بازسازی مناطق آسیب دیده و احیای زندگی مردم این مناطق عمل خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1