خبر فوری

 
دستگیری 3 عضو تحریک طالبان پاکستان در کراچی
کد خبر :831930787

11:59 1403/04/23


برچسب ها : پلیس ایالت سند, تحریک طالبان پاکستان, دایره مبارزه با تروریسم, سی تی دی, گروه حافظ گل بهادر, مبارزه با تامین مالی تروریسم, نیروهای امنیتی پاکستان, کراچی,

در عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند 3 عضو وابسته به تحریک طالبان پاکستان شناسایی و دستگیر شدند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| در عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند 3 عضو وابسته به تحریک طالبان پاکستان شناسایی و دستگیر شدند.

طبق جزئیات اعلام شده، نیروهای واحد مبارزه با تامین مالی تروریسم وابسته به دایره مبارزه با تروریسم طی عملیاتی در منطقه سهراب گوت شهر کراچی موفق شدند 2 تن از اعضای گروهک حافظ گل بهادر وابسته به تحریک طالبان را بازداشت نمایند.

به گفته آصف اعجاز شیخ معاون بازرس کل دایره مبارزه با تروریسم، این افراد از طریق شبکه های اجتماعی با رهبران تحریک طالبان پاکستان در افغانستان در ارتباط بوده و در شهر کراچی در حال جمع آوری منابع مالی برای این گروه تروریستی بودند.

وی افزود: این تروریست ها اهل وزیرستان ایالت خیبر پختون خوا بودند که اخیرا برای جمع آوری مجدد کمک های مالی به کراچی بازگشته بودند، از این تروریست مبلغ هنگفتی کشف شده است.

همچنین در یک عملیات جداگانه دایره مبارزه با تروریسم در منطقه سایت شهر کراچی یک تروریست ارشد تحریک طالبان پاکستان به نام هدایت الله ملقب به مولانا عبدالحکیم تحت بازداشت قرار گرفت.

به گفته سخنگوی دایره مبارزه با تروریسم، این تروریست بازداشت شده مسئولیت امور آموزشی تحریک طالبان پاکستان در ولایت کراچی را بر عهده داشت و در حین جمع آوری کمک مالی برای این گروه تروریستی بازداشت شده است.

وی افزود: محمد غوث پدر این تروریست در سال 2000 میلادی در افغانستان کشته شده است و برادر وی به نام کفایت الله از یاران نزدیک به مولوی فضل الله فرمانده تحریک طالبان در منطقه سوات بود، وی پس از عملیات سوات ناپدید شده است.

ارسال نظر

 
1