خبر فوری

 
میزبانی فرماندار سابق و عضو مجلس ایالت گلگیت بلتستان از سفیر آمریکا در هنزه
کد خبر :831736043

15:36 1402/06/30


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دونالد بلوم, روابط دوجانبه, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, فرماندار ایالت گلگیت بلتستان,

میر غضنفر علی فرماندار سابق گلگیت بلتستان و رانی عتیقه عضو سابق مجلس گلگیت روز گذشته چهارشنبه 29 شهریور پذیرای دونالد بلوم سفیر آمریکا در کاخ شاهی محل اقامت خود در هنزه بودند.


گلگیت بلتستان: به گزارش راز نیوز| میر غضنفر علی فرماندار سابق گلگیت بلتستان و رانی عتیقه عضو سابق مجلس گلگیت روز گذشته چهارشنبه 29 شهریور پذیرای دونالد بلوم سفیر آمریکا در کاخ شاهی محل اقامت خود در هنزه بودند.

شایان ذکر است دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد از دو روز قبل در منطقه هنزه گلگیت بلتستان حضور دارد.

میر غضنفر علی و خانم رانی عتیقه طی گفتگو با دونالد بلوم ضمن عرض خوش آمدید، در مورد تاریخ روابط هنزه با آمریکا صحبت کرده و گفتند: از دولت آمریکا تشکر می کنیم، آمریکا در گذشته پروژه های زیادی برای ساخت و توسعه گلگیت بلتستان من جمله هنزه اجرایی کرد و امیدواریم که همکاری در بسیاری از زمینه ها از جمله هنزه و گلگیت بلتستان در روزهای آتی نیز ادامه یابد.

رانی عتیقه عضو سابق مجلس گلگیت بلتستان به سفیر آمریکا در مورد مشکلاتی که منطقه هنزه با آن روبرو است اطلاع داد و گفت: از دولت آمریکا درخواست کمک در انرژی، بهداشت، آموزش، به ویژه آموزش فنی، اشتغال و سایر بخش ها را داریم. او گفت که دستیابی به مشاغل دولتی برای جوانان تحصیلکرده هنزه دشوار شده است، بنابراین ما و شما باید با هم بخش پایین جامعه را تقویت کنیم تا تحصیلکردگان هنزه بتوانند شغل و پیشرفت پیدا کنند. با همکاری شما میخواهیم یک موسسه آموزش فنی تاسیس کنیم تا زنان و مردان تحصیلکرده هنزه بتوانند تحصیلات فنی را فرا گرفته و در روزهای آتی نیز برای خود شغل قابل احترامی به دست آورند.

جدای از این، او همچنین درخواست مبادله دانشجو در دانشگاه های آمریکا تحت برنامه خواهر، از جمله کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان پردیس هنزه دانشگاه قراقرام را داشت.

سفیر آمریکا از اطلاع رسانی میر غضنفر علی و رانی عتیقه در خصوص مشکلات هنزه تشکر کرد و گفت که در روزهای آینده نقش خود را در حل مشکلات این منطقه ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه های مختلفی در بخش های متعدد طی روزهای آینده در گلگیت بلتستان از جمله هنزه آغاز خواهند شد، تصریح داشت که رابطه هنزه و ایالات متحده مثل همیشه مستحکم خواهد ماند.

ارسال نظر

 
1