خبر فوری

 
 
آغاز به کار مجلس محلی جدید ایالت پنجاب پاکستان
کد خبر :831605110

15:23 1402/12/04


برچسب ها : انتخابات, لاهور, مجلس ایالتی پنجاب, مراسم تحلیف, مریم نواز, وزیر ارشد ایالت پنجاب, کمسیون انتخابات,

هجدهمین دور از مجلس محلی ایالت پنجاب پاکستان با برگزاری مراسم تحلیف از نمایندگان تازه منتخب این مجلس آغاز گردید.


لاهور: به گزارش راز نیوز| هجدهمین دور از مجلس محلی ایالت پنجاب پاکستان با برگزاری مراسم تحلیف از نمایندگان تازه منتخب این مجلس آغاز گردید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از نزدیک به 2 هفته از برگزاری انتخابات و کش و قوس ها بر سر نتایج این انتخابات نهایتا نخستین نشست مجلس محلی ایالت پنجاب برگزار شد.

این نشست که قرار بود ساعت 10 صبح به وقت محلی برگزار شود با تاخیر بیش از 2 ساعته آغاز به کار کرد که منجر به ایجاد هرج و مرج گسترده در صحن مجلس شد و نمایندگان حزب مسلم لیگ ن و نمایندگان مستقل تحت حمایت حزب تحریک انصاف پاکستان به سردادن شعار علیه یکدیگر پرداختند.

پس از آن سبطین خان رئیس سابق مجلس ایالتی پنجاب که وظیفه سوگند گرفتن از نمایندگان تازه منتخب را دارد علی رغم درخواست نمایندگان حزب مسلم لیگ(ن) برای برگزاری مراسم تحلیف، جلسه را به دلیل نماز جمعه به مدت 45 دقیقه متوقف نمود.

پس از پایان مدت زمان مذکور، 313 تن از نمایندگان تازه منتخب دور هجدهم مجلس ایالتی پنجاب سبطین خان در حضور رئیس سابق مجلس محلی ایالت پنجاب سوگند یاد کردند.

رئیس مجلس پس از ادای سوگند نمایندگان، پیروزی آنها در کسب کرسی را به تمامی اعضا تبریک گفت و از دبیرخانه خواست که هیئت رئیسه مجمع را انتخاب کند؛ پس از آن دبیر مجمع، هیئت رئیسه متشکل از 4 نفر را اعلام کرد.

انتخاب رئیس و نایب رئیس جدید مجلس ایالتی پنجاب نیز قرار است در نشست آتی این مجلس به صورت آرای مخفی برگزار خواهد شد و نمایندگان آرای خود را برای تعیین رئیس و نایب رئیس در 2 صندوق جداگانه خواهند انداخت.

منابع وابسته به حزب مسلم لیگ(ن) که در حال حاضر اکثریت کرسی‌های مجلس محلی ایالت پنجاب را داراست نام ملک احمد خان را به عنوان گزینه مطرح برای تصدی ریاست این مجلس اعلام نموده‌اند.

همچنین مریم نواز دختر نواز شریف رئیس حزب مسلم لیگ(ن) که برای نخستین بار موفق به تصاحب کرسی مجلس ایالتی شده است به عنوان گزینه توافقی حزب مسلم لیگ ن و احزاب متحد جهت بر عهده گرفتن سمت سر وزیری ایالت پنجاب مطرح است.

ارسال نظر

 
1