خبر فوری

 
تاکید رئیس جمهور پاکستان بر لزوم مقابله با چالش های پیش روی جهان اسلام
کد خبر :831474562

13:35 1403/05/19


برچسب ها : آصف علی زرداری, اسلام آباد, امام جماعت, پاکستان و عربستان سعودی, رئیس جمهور پاکستان, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

رئیس جمهور پاکستان در جریان گفتگو با امام جماعت مسجد النبیﷺ بر ضرورت مقابله با چالش های پیش روی جهان اسلام و ایجاد فضای اتحاد و همدلی میان کشورهای اسلامی تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در جریان گفتگو با امام جماعت مسجد النبیﷺ بر ضرورت مقابله با چالش های پیش روی جهان اسلام و ایجاد فضای اتحاد و همدلی میان کشورهای اسلامی تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر صلاح بن محمد البدیر امام جمعه مسجد النبیﷺ که در سفری رسمی به پاکستان رفته است، روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری این کشور با آصف علی زرداری دیدار و گفتگو نمود.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به امام جماعت مسجد النبیﷺ اظهار داشت: روابط پاکستان و عربستان سعودی مبتنی بر اعتقادات و تاریخ مشترک و همبستگی برادرانه است.

وی خاطرنشان کرد: روابط موجود میان دو کشور روز به روز در حال تقویت است و پاکستان در این زمینه مصمم و با اراده گام بر می دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت گسترش روابط در سطح مردمی و فرهنگی میان دو کشور با هدف نزدیکتر شدن دو کشور دوست و برادر تاکید کرد.

زرداری ضمن اعلام حمایت پاکستان از عربستان سعودی تصریح کرد: عربستان سعودی دوست نزدیک و دیرینه ماست و پاکستان همیشه در کنار این کشور حضور خواهد داشت.

در ادامه این دیدار امام جماعت مسجد النبیﷺ نیز طی سخنانی بر اهمیت و جایگاه روابط با ملت و دولت پاکستان در نزد عربستان سعودی تاکید کرد و گفت: پاکستان و عربستان سعودی دارای مشارکت مستحکم بوده و دو کشور باید به منظور مقابله با چالش های پیش روی جهان اسلام با یکدیگر همکاری نمایند.

وی همچنین از نقش جامعه پاکستانی های مقیم عربستان سعودی در توسعه و آبادانی عربستان تمجید نمود.

صالح البدیر با اشاره به اصلاحات آغاز شده از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان این اصلاحات را پیش زمینه توسعه و آبادانی در کشور دانست.

رئیس جمهور پاکستان نیز با تمجید از شهامت و چشم انداز ولیعهد عربستان سعودی، رهبری روند اصلاحات با هدف رفاه و آبادانی مردم عربستان سعودی توسط محمد بن سلمان را بی بدیل توصیف نمود.

وی ابراز امیدواری نمود سفر امام جماعت مسجد النبیﷺ  به گسترش روابط دوجانبه کمک نماید.

ارسال نظر

 
1