خبر فوری

 
گردهمایی باشکوه شیعیان پاکستان علیه لایحه جنجالی تحت حمایت عناصر تکفیری
کد خبر :831082124

16:19 1402/05/26


برچسب ها : احمد لدهیانوی, اسلام آباد, افراد تکفیری, اورنگزیب فاروقی, پاکستان, شیعه, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, لایحه, مجلس سنای پاکستان,

رهبران و ذاکران برجسته شیعه روز گذشته 25 مرداد گردهمایی باشکوهی علیه لایحه جنجالی "ناموس صحابه" آنچه که در حمایت از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و اصحاب ایشان از سوی عناصر تکفیری خوانده شد، برگزار و این اقدام را محکوم و آن را گامی در جهت حفظ هتاکان به اصحاب و اهلبیت علیهم السلام عنوان کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رهبران و ذاکران برجسته شیعه روز گذشته 25 مرداد گردهمایی باشکوهی علیه لایحه جنجالی "ناموس صحابه" آنچه که در حمایت از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و اصحاب ایشان از سوی عناصر تکفیری خوانده شد، در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار و پرده از این شعار زیبا اما در حقیقت برنامه عناصر تکفیری برای جلوگیری از مراسمات مذهبی شیعیان و مقدس سازی بنی امیه، برداشتند.

رهبران مطرح پاکستان چون سید ساجد علی نقوی، محمد امین شهیدی، راجا ناصر عباس جعفری، محسن علی نجفی، ریاض حسین نجفی، ناصر عباس شیرازی، عارف واحدی، ناظر تقوی، مفتی کفایت حسین، شبیر میثمی، افتخار حسین نقوی، هاشم موسوی، اقتدار حسین نقوی و دیگر افراد در سخنرانی های خود ضمن دعوت به اتحاد داخلی، این لایحه را رد کرده و گفتند که لایحه این چنینی که بندهای آن شفاف نیست هرگز مورد پذیرش واقع نمی شود و ملت شیعه طی اتحاد این دسیسه را با شکست مواجه خواهند کرد.

بخوانید: تصویب شتابزده لایحه ناموس صحابه، گدایی سیاستمداران نون لیگ جهت دریافت آراء

در کنفرانس همچنین ذاکران مطرح پاکستانی چون قاضی وسیم بلوچ، علی ناصر تلهارا، شوکت رضا شوکت، نجم الحسن نو و دهه ها ذاکر دیگر شرکت و در سخنان خود عزم خود را بر اتحاد اعلام کرده و بیان داشتند که از هر تصمیم علما و رهبران شیعه در این زمینه حمایت می کنیم.

سید ساجد علی نقوی در سخنان خود با بیان اینکه درصورتیکه این لایحه تصویب شود گردهمایی باشکوه تری را در تاریخ یکم ربیع الاول-26 شهریور در اسلام آباد برگزار خواهیم کرد، افزود: احترام به مقدسات و احیای مشترکات در دستور کار ما قرار دارد و این لایحه چیزی جز شیطنت و فتنه نمی باشد. این مسئله ای برای ملت شیعه و هر یک از پیروان این مکتب می باشد و نه تنها این لایحه از سوی جامعه اهل سنت نیست، بلکه از سوی عناصر تکفیری است و ما ضمن رد کردن آن، ضروری می دانیم که ضمن برقراری اتحاد علیه آن صدا سر دهیم. این لایحه فریبی به نام اصحاب پیامبر است. وی خاطر نشان ساخت تا زمانی که خواسته های ما به پایه تکمیل نرسند، جنبش اعتراضی ادامه خواهد داشت.

 ناصر عباس شیرازی دبیرکل مجلس وحدت مسلمین با بیان اینکه مراجع توهین به مقدسات اهل سنت را حرام قرار داده اند اما با این وجود نیز افرادی در تاریکی شب همچون راه زنان لایحه را ارائه کردند، گفت: این لایحه برای جلوگیری از توهین به اصحاب و اهلبیت نمی باشد بلکه این اقدامی در جهت حفاظت از هتاکان به اصحاب و اهلبیت است. طبق قانون اساسی ما حق تفسیر دینی داریم اما از ما رای گیری نشد، این جنگ ما نیست بلکه جنگ اهل سنت نیز می باشد. کربلا، نجف و اهلبیت علیهم السلام از مقدسات اهل سنت نیز هستند. وی خطاب به عناصر تکفیری سپاه صحابه بیان داشت که شما آغازگر این جنجال بودید، اما ما به آن پایان خواهیم داد. این لایحه برای ناموس اصحاب نیست، این لایحه ای برای تجزیه پاکستان است. اگر این لایحه لغو نشد، وضعیتی همچون اوضاع پس از فاجعه کویته را شاهد خواهید بود، دولت ها نیز سقوط خواهند کرد و خطر هرج و مرج نیز وجود دارد.

افتخار حسین نقوی رئیس بنیاد امام خمینی این لایحه را ضد پیروان امام حسین عنوان کرد و با بیان اینکه در مجالس و روضه های ما هیچگونه حرفی برخلاف اصحاب مطرح نمی شود، از ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان خواست تا دسیسه نابودی اتحاد ملی را خنثی سازد. وی تصریح داشت که این لایحه ای که در حمایت از یزید و برخلاف وحدت اسلامی است را هرگز قبول نمی کنیم.

حجت الاسلام راجا ناصر عباس جعفری رئیس مجلس وحدت مسلمین در سخنان خود گفت درحالیکه تکفیری ها شکست خوردند، برای خود این لایحه را آوردند؛ دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان پس از این لایحه متعهد شده بود که شخصا در این زمینه نقش آفرینی خواهد کرد. وی در ادامه اظهارات خود خطاب به نهادهای امنیتی پاکستان بیان داشت که هوشیار باشید و خود را از این تکفیری ها جدا کنید، نباید برای تصویب این لایحه فشار وارد نکنید. دو مکتب شیعه و سنی این لایحه را رد و محکوم کرده اند. ما برای هرگونه قربانی آماده ایم، شاید ما را شهید کنید اما این لایحه را هرگز نخواهیم پذیرفت. کل ملت شیعه در ایام اربعین با آمدن به خیابان ها، این دسیسه یزیدی را شکست خواهد داد. تا زمانیکه قدرت سیاسی نباشد، لایحه های این چنینی تصویب خواهند شد.

حجت الاسلام امین شهیدی رئیس امت واحده پاکستان نیز در سخنان خود با محکوم کردن این لایحه جنجالی، خاطر نشان ساخت که زین پس هیچ شیعه ای سکوت نخواهد کرد و تا پذیرفته شدن خواسته هایمان، آرام نخواهیم گرفت. از هر گوشه و کنار پاکستان، مردم شیعه برای ارائه قربانی در این راه آماده اند اما این لایحه را به هیچ وجه نخواهیم پذیرفت.

شایان ذکر است این لایحه پیش از تصویب در مجلس سنا، با حضور حداقلی نمایندگان مردم پاکستان در مجلس ملی توسط تنها 15 نماینده به تصویب رسیده بود. پس از تصویب لایحه در مجلس سنا، سرکرده های عناصر تکفیری سپاه صحابه و لشکر جهنگوی چون معاویه اعظم ، اورنگزیب فاروقی، محمد احمد لدهیانوی و دیگر عناصر که پشینیه مبارزه مسلحانه با ملت شیعه در پاکستان را دارند با گرفتن مراسمات جشن و توزیع شیرینی، این موفقیت خود در سطح ملی را جشن گرفتند.

محمد احمد لدهیانوی از سرکرده های سپاه صحابه در یکی از مراسم های جشن ضمن برملا کردن راز این لایحه، بیان کرد که این لایحه ی ما جدای از مجلس ملی و سنا، تحت حمایت نهادهای امنیتی نیز قرار داشت.

 گفتنی است پیش از این عناصر تکفیری در جای جای پاکستان علیه بسیاری از شیعیان این کشور با نسبت دادن اتهامات واهی پرونده سازی هایی تحت عنوان "توهین به اصحاب" می کردند و از طرفی همواره در تلاش برای متوقف نمودن مراسمات مذهبی شیعیان و بیان تاریخ از بستر عزاداری بودند. دشمن شیعه در پاکستان سعی داشت تا علاوه بر سرکوب این ملت از طریق حملات مسلحانه و غیر مسلحانه و تشکیل پرونده ها در کلانتری ها، از بستر سیاست نیز اقدامی انجام دهد که تصویب این لایحه از مجلس ملی و سنا گامی بزرگ در این زمینه بود.  

ارسال نظر

 
1