خبر فوری

 
آغاز مأموریت دیپلماتیک سفرای روسیه، ایتالیا و مغولستان در اسلام آباد
کد خبر :830882073

13:09 1402/11/13


برچسب ها : استوارنامه, اسلام آباد, پاکستان و ایتالیا, پاکستان و روسیه, پاکستان و مغولستان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر ایتالیا, سفیر روسیه, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

سفرای 3 کشور مختلف با اعطای استوارنامه‌های خود به رئیس جمهور پاکستان مأموریت دیپلماتیک جدید خود در این کشور را آغاز کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفرای 3 کشور مختلف با اعطای استوارنامه‌های خود به رئیس جمهور پاکستان مأموریت دیپلماتیک جدید خود در این کشور را آغاز کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی مراسمی رسمی که در کاخ ریاست جمهوری پاکستان در اسلام آباد برگزار گردید، سفرای کشورهای روسیه، ایتالیا و مغولستان استوارنامه‌های خود را تقدیم عارف علوی رئیس جمهور این کشور نمودند.

سفرای این 3 کشور پس از اعطای استوارنامه‌های خود به رئیس جمهور پاکستان به صورت جداگانه با وی به دیدار و رایزنی پرداختند.

رئیس جمهور پاکستان در جریان دیدار با سفرای کشورهای روسیه، ایتالیا و مغولستان ضمن تبریک به آنها برای آغاز مأموریت جدیدشان در پاکستان بر لزوم توسعه بیش از پیش روابط مردمی میان پاکستان و این سه کشور تأکید کرد و گفت: پاکستان فرصت‌های بی نظیری را برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم نموده است و آنها باید از ظرفیت‌های موجود در این زمینه برای حضور و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف بهره‌مند شوند.

وی در دیدار با آلبرت پی خوریف سفیر جدید روسیه بر عزم پاکستان برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه با روسیه در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، گردشگری و فرهنگی تأکید کرد.

وی ابراز امیدواری نمود سفیر جدید روسیه به تقویت روابط دوجانبه میان اسلام آباد و مسکو کمک نماید.

عارف علوی در دیدار با ماریلینا ارملین سفیر ایتالیا به تشریح لزوم تقویت روابط تجاری میان دو کشور پرداخت و افزود: سرمایه گذاران ایتالیایی باید از فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تحت شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه در پاکستان استفاده نمایند.

وی گفت: شهروندان پاکستانی مقیم ایتالیا نقش ویژه‌ای در توسعه ایتالیا ایفا کرده‌اند و آنها نقش یک پل در زمینه روابط میان دو کشور دارند.

وی همچنین تسریع روند صدور روادید برای دانشجویان پاکستانی را خواستار شد.

در ادامه این مراسم توشین بدرا سفیر جدید مغولستان نیز با رئیس جمهور پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار اظهار داشت: دو کشور باید روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی را برای منافع متقابل بیشتر توسعه دهند.

 

ارسال نظر

 
1