خبر فوری

 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | مقامات عالی پاکستان و انگلیس برای ارتقای روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف از جمله تجارت و سرمایه‌گذاری توافق کردند.

بر اساس جزئیات، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و کی یر استارمر همتای انگلیسی اش در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار در مورد وضعیت اقتصادی پاکستان بحث و تبادل نظر شد و شهباز شریف توضیحاتی در خصوص اقدامات دولت برای توسعه اقتصادی به ویژه اصلاحات در هیئت فدرال درآمد و افزایش پایه مالیاتی، بیان کرد.

نخست وزیر پاکستان همتای انگلیسی خود را در جریان تأثیرات نامطلوب تغییرات اقلیمی بر روی پاکستان قرار داد.

وی همچنین با صحبت در مورد فداکاری های پاکستان در جنگ علیه تروریسم گفت: تروریسم یک موضوع جهانی است و جامعه جهانی باید مشترکاً برای از بین بردن این تهدید تلاش کند.

شهباز شریف انگلیس را به عنوان سومین کشور بزرگ از نظر سرمایه گذاری در پاکستان معرفی کرد و فرصت های سرمایه گذاری و پروژه های مختلف در این کشور را مورد توجه قرار داد.

نخست وزیر پاکستان در پایان این نشست با توجه به نقش پاکستانی های مقیم انگلیس برای توسعه هر دو کشور، بر عزم خود برای ارتقای ارتباطات و تبادلات مردمی برای دستیابی به اهداف مشترک تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1