خبر فوری

 
رئیس جمهور پاکستان خواستار توافق تجارت ترانزیتی با ترکمنستان شد
کد خبر :828815423

14:11 1403/01/13


آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان خواستار نهایی شدن توافقنامه تجارت ترانزیتی با ترکمنستان به منظور ارتقای بیشتر همکاری های دوجانبه بین دو کشور برادر شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان امروز دوشنبه (13 فروردین) خواستار نهایی شدن توافقنامه تجارت ترانزیتی با ترکمنستان به منظور ارتقای بیشتر همکاری های دوجانبه بین دو کشور برادر شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عطا جان مولاموف سفیر ترکمنستان امروز با آصف علی زرداری در ساختمان ریاست جمهوری دیدار کرد.

رئیس جمهور پاکستان تصریح داشت که پس از امضای این قرارداد، می توان شاهد توسعه تجارت، گسترش تماس های منطقه ای و افزایش فعالیت های اقتصادی در منطقه بود.

وی افزود: پاکستان همواره برای روابط دوجانبه خود با ترکمنستان ارزش خاصی قائل بوده است. زرداری تمایل خود را برای افزایش مبادلات در سطوح عالی با ترکمنستان و ایجاد انگیزه جدید به روابط دوجانبه را ابراز کرد.

وی همچنین تمایل پاکستان را برای همکاری با ترکمنستان برای تقویت "همکاری متقابل سودمند" ابراز داشت و تاکید کرد که حجم کنونی تجارت بین دو کشور نیازمند توجه بیشتر مطابق با منافع دو طرف می باشد.

طرفین ضمن ابراز عزم خود بر تکمیل به موقع خط لوله گاز تاپی، اظهار داشتند که تکمیل به موقع این پروژه باعث حمایت از اقتصاد و تامین نیاز های انرژی پاکستان می شود.

سفیر ترکمنستان انتخاب مجدد رئیس جمهور زرداری را به نمایندگی از سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان و گربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور سابق این کشور تبریک گفت. وی اظهار داشت که این توافق تجاری، فراتر از سودی که برای دو کشور برادر دارد، باعث ایجاد فعالیت های تجاری بزرگ ترانزیتی برای کل منطقه خواهد شد.

ارسال نظر

 
1