خبر فوری

 
گفتگوی تلفنی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با اردوغان رئیس جمهور ترکیه
کد خبر :826586212

10:51 1402/02/02


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, زلزله ترکیه, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه فرارسیدن عید سعید فطر را به دولت و مردم این کشور تبریک گفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه فرارسیدن عید سعید فطر را به دولت و مردم این کشور تبریک گفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی برای بازماندگان زمین لرزه ترکیه آرزوی سلامتی نمود و بر عزم اسلام آباد برای همکاری با آنکارا در زمینه احیا و بازسازی مناطق آسیب دیده تأکید کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن استقبال از پیام تبریک نخست وزیر پاکستان مراتب ارادت و علاقه قلبی خود نسبت به مردم پاکستان را ابراز داشت.

وی از دولت و مردم پاکستان برای همکاری و حمایت در زمان وقوع زمین لرزه مهیب ترکیه تقدیر نمود و افزود: هیچگاه مرحمت و هم نوع دوستی مردم و دولت پاکستان را فراموش نخواهیم کرد.

مقامات دو کشور در ادامه این گفتگوی تلفنی سطح روابط دوجانبه موجود میان دو کشور را رضایت بخش توصیف نموده و بر عزم خود برای تقویت بیش از پیش مناسبات و ارتقای سطح همکاری‌های موجود در بخش‌های تجارت، اقتصاد، امنیت غذایی و انرژی پاک تأکید کردند.

دو طرف همچنین خواستار روابط نزدیک میان دو کشور در زمینه مسائل و امور مهم منطقه‌ای و جهانی شدند.

در پایان این گفتگو محمد شهباز شریف از رئیس جمهور ترکیه برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1