خبر فوری

 
گسترش تمرینات نظامی نیروهای هوایی دو کشور محور رایزنی سفیر آمریکا و رئیس ستاد نیروی هوایی پاکستان
کد خبر :816991872

10:32 1402/10/27


برچسب ها : ارتشبد ظهیر احمد بابر, پاکستان و آمریکا, تمرینات نظامی, دونالد بلوم, رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش پاکستان, روابط دوجانبه, روابط نظامی, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان, همکاری دفاعی,

دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا با ارتشبد ظهیر احمد بابر سدو رئیس ستاد نیروی هوایی پاکستان با هدف تقویت آموزش و تمرینات نظامی مشترک نیروهای هوایی دو کشور دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در پاکستان روز سه شنبه 26 دی با حضور در ستاد نیروی هوایی ارتش پاکستان با ارتشبد ظهیر احمد بابر سدو رئیس ستاد، دیدار کرد.

در این دیدار، مقامات دو کشور تمایل متقابل خود را برای تسریع آموزش بین دو طرف از طریق افزایش همکاری در نیروی هوایی و رزمایش های هوایی متقابل ابراز کرده و بر اهمیت توسعه علم و تبادل هیئت های دوجانبه با هدف ارتقای پتانسیل نیروهای هوایی دو کشور تاکید کردند.

در ادامه، همکاری در زمینه پارک تکنولوژی که اخیرا توسط نیروی هوایی پاکستان تاسیس شده است، و سودمند بودن توسعه تکنولوژی مورد توجه قرار گرفت تا بتوان اثربخشی و کارایی آن را افزایش داد.

گفتنی است تجدید ساختار مکانیسم های همکاری نیز با هدف تقویت روابط موجود و بررسی راه های جدید برای سرمایه گذاری مشترک و مشارکت های استراتژیک در نظر گرفته شد.

ژنرال ظهیر احمد بابر گفت: پاکستان برای روابط دیپلماتیک، اقتصادی و دفاعی خود با آمریکا اهمیت بسزایی قائل است که در همه موضوعات مهم از جمله صلح، امنیت و ثبات منطقه ای اجماع دارند.

دونالد بلوم سفیر آمریکا از توانایی و مهارت نیروی هوایی پاکستان تعریف و تمجید کرد و در ادامه پیشرفت اخیر نیروی هوایی پاکستان را نیز مورد ستایش قرار داد.  وی همچنین عزم راسخ پاکستان در زمینه صلح و ثبات منطقه ای را هم مورد قدردانی قرار داد.

ارسال نظر

 
1