خبر فوری

 
مبارزه شدید پاکستان با جنبش حفاظت از پشتون با قراردادن افراد مرتبط در برنامه چهارم مبارزه با تروریسم
کد خبر :816399516

12:09 1403/07/19


برچسب ها : PTM, تجزیه طلب, جدایی طلب, جنبش حفاظت از پشتون, سازمان های ممنوعه, سرکوب, سید محسن نقوی, شهرستان خیبر, گروه های ممنوعه, ممنوعه, منظور پشتین, وزیر کشور پاکستان,

پاکستان برای جلوگیری از برگزاری "جرگه ملی پشتون" نه تنها اسامی 52 نفر از افراد مرتبط با جنبش PTM را در فهرست برنامه چهارم گنجانده است، بلکه حامیان این جنبش را تهدید به مسدودی کارت های ملی کرده و گفته است که هیچگونه سیستم قضایی موازی مجاز نخواهد بود.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| پس از منتشر شدن اعلامیه جنبش حفاظت از پشتون PTM برای برگزاری "جرگه ملی پشتون" با هدف آنچه که در اعتراض به ناامنی های مکرر در منطقه عنوان شده است، دولت پاکستان با استفاده از اعمال محدودیت های مختلف در تلاش برای عدم برگزاری این گردهمایی برجسته برآمده است.

دولت فدرال نخست برگزار کننده این جرگه یعنی پی تی ام را گروه ممنوعه اعلام کرد و سپس با روانه کردن نیروهای امنیتی به منطقه آماده سازی محل برای برگزاری جرگه، سعی در سرکوب جرگه کرد.

پاکستان پس از آن در گامی جدید 52 نفر از افراد وابسته به جنبش حفاظت از پشتون از سراسر ایالت خیبر پختون خوا از جمله منظور پشتین رهبر این جنبش را در فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم گنجانده است.

بر اساس اعلامیه: اسامی 52 نفر از ولسوالی های مختلف ایالت خیبر پختون خوا به دلیل کمک به سازمان ممنوعه جنبش پشتون در برنامه چهارم مبارزه با تروریسم تحت بخش 11EE قانون ضد تروریسم پاکستان سال 1997 گنجانده شده است.

فهرست اسامی:

وزیرستان جنوبی: منظور احمد پشتین، شاه فیصل غازی، جمال مالیار، عالم زیب، محمد سمیع ملقب به پشتین، حیات خان، امیر حمزه، اشتیاق محسود، محمد بلال، عبدالقهار، دکتر سید عالم، سیف الرحمان، مرتضی خان محسود، مصطفی چمتو، محمد فاروق و محمد سجاد.

صوابی: خیر الامین، لیاقت علی یوسف زئی، عرفان مجنون، محمد علی و محمد عثمان.

باجور: سلمان خان، ابوذر خان، غیرت خان، آصف علی، واجد علی و حذیفه.

ملاکند: ظهیر جان، هدایت الرحمان، تاج محمد غرزنگ، مشتاق خان، سعید تجمل حسن و کامران.

مهمند: شاکر، مراد افغان، حبیب الله، سلیمان خان، قیصر خان، سلمان خان، صفدر مهمند، تفسیر مهمند و زاهد صافی.

خیبر: حسین احمد، آفتاب شنواری، سمیع الله، محب آفریدی، محمد حنیف، جهانگیر خان، ملک نصیر احمد، خان ولی، عمران لالا و امجد.

تهدید وزیر کشور پاکستان

محسن نقوی وزیر کشور پاکستان در پیامی تهدید آمیز برای افرادی که قصد همکاری با جنبش حفاظت از پشتون را دارند، گفت که کارت های ملی این افراد مسدود خواهند شد.

وی گفت: با افرادی که با پی تی ام همکاری کنند برخورد خواهد شد و کارت های ملی این افراد مسدود می شود.

وزیر کشور پاکستان در ادامه هدف از برگزاری جرگه ملی پشتون را تجزیه کشور و جدایی از پاکستان توصیف کرد و گفت که هرکس حرفی از تجزیه بزند، او دشمن ما تلقی خواهد شد. دولت آماده است با افرادی که دم از احیای حقوق می‌زنند پای میز مذاکره بیاید اما با افرادی که سلاح به دست می گیرند، هیچ حرفی نداریم. به هیچ وجه اجازه هیچگونه سیستم قضایی موازی را نخواهیم داد.

 

بخوانید: تیراندازی نیروهای امنیتی پاکستان جان سه پشتون را گرفت

ارسال نظر

 
1