خبر فوری

 

پکن: به گزارش راز نیوز | احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان در جریان سفر خود به پکن ظهر امروز با ژانگ جیانگ هوا رئیس اداره ملی انرژی چین دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست احسن اقبال بیان کرد: پروژه کریدور سبز که در پی سفر هی لیفنگ معاون نخست وزیر چین به پاکستان کلید خورد، رکن اصلی مرحله دوم پروژه سی پیک (CPEC) است.

وی افزود: چشم انداز دولت شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، بازگرداندن سرعت پروژه CPEC است، همچنین پروژه های انرژی تحت فاز 1 CPEC نقش مهمی در کنترل کاهش مصرف انرژی برق در پاکستان ایفا کرده است.

وی اذعان کرد: دولت پاکستان در نظر دارد تا با کاهش تلفات خطوط و دزدی برق، بخش انرژی را اصلاح کند تا بتواند برق را با نرخ های مقرون به صرفه برای مصرف کنندگان و مشاغل تامین نماید.

به همین مناسبت، مقامات دو کشور در مورد اقدامات جدید برای بهبود سیستم مدیریت انرژی و تنوع بخشیدن به ترکیب انرژی برای تولید برق در کشور گفتگو کردند.

احسن اقبال به طرف چینی از اقدامات دولت پاکستان برای افزایش ایمنی و امنیت شهروندان چینی در چندین پروژه در پاکستان اطلاع داد.

در این دیدار همچنین وزیر برنامه ریزی پاکستان به دنبال همکاری مستمر چین برای تکمیل زودهنگام پروژه های آزاد پاتان و برق آبی کوهالا بود.

در پایان این دیدار با تاکید بر اهمیت کار کمیته هماهنگی مشترک سی پیک (JCC)، طرفین توافق کردند که دور بعدی نشست کارگروه مشترک (JWG) در مورد انرژی را به زودی برگزار کنند.

ارسال نظر

 
1