خبر فوری

 
 
افزایش مجدد تنش در شهرستان کرم درپی هتک حرمت نیروی سپاه مرزی به شعائر الهی
کد خبر :815678439

15:46 1402/05/24


برچسب ها : افراد تکفیری, پاراچنار, شیعه, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, گروه تکفیری سپاه صحابه, لشکر جهنگوی, کرم ایجنسی,

درپی دستگیری فرد هتاک به شعائر الهی و 25 نفر از قوم مقبل تحت این پرونده، به گفته خبرگزاری محلی کرم، منطقه شاهد افزایش تنش و پیشروی به سوی جنگ مجدد است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| چند روز قبل ویدیویی از یکی از نیروهای سپاه مرزی FC پاکستان که در منطقه مرزی پاکستان_افغانستان مشغول خدمت می باشد در فضای مجازی منتشر شد که وی به همراه چند تن از دوستان خود در منطقه مقبل شهرستان اپر کرم با پخش کردن مداحی، مشغول توهین به شعائر الهی و دردانه اباعبدالله الحسین علیه السلام می باشند.

درپی این هتک حرمت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام، قوم طوری شیعه ضمن واکنش به این حادثه ای که منجر به جریحه دار شدن احساسات شیعیان شد، ضمن تشکیل پرونده علیه این فرد و تمامی افراد حاضر در صحنه، خواستار دستگیری فرد هتاک شدند. درپی تلاش های مردم شیعه، این فرد به همراه 25 فرد دیگر دستگیر و روانه زندان شدند.

اما قضیه در این جا خاتمه نیافت و قوم اهل سنت مقبل به پشیبانی عید نظر فاروقی از عناصر سپاه صحابه و لشکر جهنگوی در منطقه کرم که پیش از این نیز پس از دیدار با افسران اطلاعاتی پاکستان حادثه شهادت 7 تن از اساتید شیعه در منطقه را رقم زد، ضمن انجام کنفرانس مطبوعاتی سعی در تشدید تنش کرده و بیان داشتند که باید 5 تن از هتاکان شیعه به مقام صحابه نیز دستگیر شوند.

عنایت علی طوری دبیر انجمن حسینیه و از رهبران قوم طوری بنگش در نشست مطبوعاتی در باشگاه خبرنگاران پاراچنار اظهار داشت که مسئله افراد دستگیر شده میان اقوام طوری و مقبل می باشد اما از طرفی عید نظر فاروقی از عناصر تکفیری سعی در تشدید تنش ها دارد و به همین منظور ضمن حمایت از قوم مقبل از آنها درخواست برگزاری نشست خبری را کرده و وعده حمایت و آزادی عناصر دستگیر شده را داده است. این اقدام درست نیست و نباید به تشدید تنش ها دامن زد، از طرفی هیچ یک از اعضای قوم طوری مرتکب توهین به اصحاب پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم نشده اند و این تنها برنامه ای است جهت سوق دادن منطقه به سوی جنگ ؛

شایان ذکر است روز گذشته (23 مرداد) 19 نفر از افراد دستگیر شده قوم مقبل تحت پرونده هتک حرمت، آزاد شدند.

پس از بالا گرفتن این تنش ها صفحه خبری "خبر کرم" نوشت: مجددا تلاش می شود تا آتش جنگ در شهرستان کرم شعله ور شود و به همین منظور تنش ها در منطقه درحال افزایش است.

ارسال نظر

 
1