خبر فوری

 
 
اولتیماتوم ارتش آزادی بخش بلوچ: چین باید طی سه ماه آینده از بلوچستان خارج شود
کد خبر :814106163

13:12 1402/05/23


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, بندر گوادر, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, جدایی طلب, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, گوادر,

جیئند بلوچ سخنگوی سازمان تجزیه طلب در بیانیه مفصلی در خصوص حمله روز گذشته (22 مرداد) علیه کاروان مهندسان چینی در بندر گوادر، اظهار داشت که فاز سوم عملیات "زرپهازگ" بی ال آ با موفقیت انجام شد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ تحت حمایت سازمان اطلاعاتی هند "را" موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچBLA در بیانیه مفصل منتشر شده در خصوص حمله روز گذشته (22 مرداد) علیه کاروان مهندسان چینی در بندر گوادر، گفت: تیپ مجید این سازمان ساعت 9:18 دقیقه صبح یکشنبه (22 مرداد) بخش سوم عملیات "زرپهازگ" بی ال آ را آغاز کرد که پس از دو ساعت، نزدیکی ظهر با موفقیت به پایان رسید. در این عملیات به همراه دو فدائی تیپ مجید، یگان اطلاعات و یگان تاکتیک بی ال آ نیز شرکت داشتند، در نتیجه این عملیات، چهار شهروند چین شریک استراتژیک پاکستان، کشته شدند و حداقل یازده پرسنل نظامی که برای محافظت از آنها تعیین شده بودند، کشته شدند و بسیاری دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

بخوانید: حمله شبه نظامیان مسلح به کاروان شرکت چینی در بندر گوادر

سخنگو در ادامه افزود: این حمله زمانی انجام شد که کاروان مهندسان چینی در حصار امنیتی درحال حرکت از فرودگاه به سمت بندر گوادر بود و در میدان اسحاق نزدیکی ساختمان قضایی گوادر مورد حمله قرار گرفت. این کاروان متشکل از 4 خودروی حامل مهندسان چینی، 6 خودروی ارتش، 1 خودروی پلیس، یک خودروی ATF و یک زرهی بود. همچنین این کاروان حفاظت مسیر تیپ 440 ارتش را نیز داشت. اما فدائیان بلوچ با به نمایش گذاشتن مهارت خود در رسیدن به منطقه فوق الذکر و انجام کمین با موفقیت عمل کرده و با شلیک چندین نارنجک با نارنجک پرتاب، کاروان را مجبور به توقف کرده و پس از آن تا نیم ساعت به سمت کاروان تیراندازی و نارنجک شلیک کردند که درپی آن چهار شهروند چینی و 11 نظامی به هلاکت رسیدند.

وی اظهار داشت که این عملیات را دو فدائی تیپ مجید به نام های نوید بلوچ فرزند خدا بخش معروف به اسلم بلوچ ساکن دشت نگور تربت و مقبول بلوچ فرزند پهلان ملقب به قائم بلوچ ساکن آواران گیشکور به سرانجام رساندند. درپی تکمیل عملیات، آنها تا مدتی طولانی موضع خود را حفظ کرده و خسارت شدیدی به دشمن وارد کردند. با اتمام گلوله ها، با آخرین گلوله با انجام فلسفه مقدس هر دو فرد با آخرین گلوله های خود با دستان خود مرتبه والای شهادت را به اسم خود ثبت کردند.

جیئند بلوچ در ادامه در شرح احوال و زمان فعالیت و همکاری دو مهاجم با این سازمان، اظهار داشت: شهید فدائی نوید بلوچ در سال 2019 میلادی و شهید فدائی مقبول بلوچ در سال 2012 میلادی درحال همکاری با جبهه مسلح جنبش آزادی بلوچ هستند درحالیکه در سال 2021 میلادی خودجوش وارد خدمت در تیپ مجید شدند. آنها تحت قوانین سختگیرانه تیپ مجید مورد بررسی قرار گرفتند و اطمینان حاصل شد که فدائیان تحت فشار یا تصمیم موقت احساسی به آن ملحق نشده اند، پس از آن به مدت شش ماه یک مرحله آموزشی سخت را پشت سر گذاشتند و برای مأموریت خود آماده شدند. پس از انتظار و تمرین و آمادگی، امروز ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساندند. ارتش آزادی بخش بلوچ ضمن اذعان به شجاعت بی نظیر، عقیده راسخ و ایمان این فدائیان، به آنها ادای احترام ویژه می کند و عزم خود به عدم به فراموشی سپرده شدن یاد و خاطره شهدا را ابراز می دارد و این فداکاری آنها در تاریخ با حروف طلایی ثبت خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ارتش آزادیبخش بلوچ مستقیماً جمهوری چین را مورد خطاب قرار می دهد و هشدار می دهد که بلوچستان یک سرزمین اشغالی و تجزیه شده است و بلوچ از 77 سال گذشته درحال مبارزه برای آزادی خود است، چین نه تنها با ارائه حمایت دفاعی و استراتژیک از پاکستان که سرزمین بلوچ را اشغال کرده است، در تثبیت اشغالگری نقش دارد، بلکه به طور جنایتکارانه در غارت بی رویه سواحل و منابع بلوچ در بنادر سندک و گوادر مشارکت دارد. ما بارها به چین هشدار داده ایم تا ضمن پایان دادن به این غارت، از این سرزمین خارج شود، ما مجددا این هشدار را تکرار می کنیم که تنها راه سرمایه گذاری امن در بلوچستان فقط پس از آزادی این سرزمین و تحت حمایت و رضایت مردم بلوچ می تواند انجام شود، درغیر این صورت نه تنها توافقات صورت گرفته با پاکستان اشغالی قابل قبول نیستند بلکه این به معنای اشتراک با دشمن ما می باشد و جنبش بلوچ حق مقاومت مسلحانه در برابر چنین همکاری هایی را برای خود محفوظ می دارد.

سخنگو در ادامه ضمن ارائه اولتیماتوم 90 روزه به کشور چین برای خروج از سرزمین بلوچستان، اظهار داشت: اگر کشور چین در سه ماه آینده با متوقف کردن پروژه ها از بلوچستان خارج نشود، ارتش آزادی بخش بلوچ با تشدید عملیات های خود علیه چین، حملات را افزایش خواهد داد. ما می خواهیم روشن کنیم که بسیاری از منافع حساس چین در هدف ما قرار دارد و نیروهای ما برای حمله به آنها کاملا آماده هستند. اگر جمهوری چین نتوانست هیچ نگرش مثبتی به ما نشان دهد، پس آنها برای این سری جدید از حملات ما آماده شوند.

وی در پایان گفت: ارتش آزادیبخش بلوچ بار دیگر بر عزم خود تاکید می کند که حملات ما تا خروج کامل پاکستان اشغالگر از بلوچستان با جدیت ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1