خبر فوری

 
 
تأکید وزیر امور خارجه پاکستان بر عزم اسلام آباد برای توسعه روابط دوجانبه با مجارستان
کد خبر :813845024

10:46 1401/12/04


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, بوداپست, پاکستان و مجارستان, نشست خبری, نشست مطبوعاتی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه مجارستان,

وزیر امور خارجه پاکستان در نشست خبری مشترک با همتای مجارستانی خود بر عزم اسلام آباد برای تحکیم روابط دوجانبه با بوداپست تأکید کرد.


بوداپست: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در نشست خبری مشترک با همتای مجارستانی خود بر عزم اسلام آباد برای تحکیم روابط دوجانبه با بوداپست تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سفر دوره‌ای خود به کشورهای اروپایی روز گذشته وارد بوداپست پایتخت مجارستان شد، وی در نخستین روز از حضور خود در این کشور با پیتر سییارتو همتای مجارستانی خود دیدار کرد.

وزرای امور خارجه پاکستان و مجارستان پس از دیدار در نشست خبری مشترک بر عزم یکدیگر برای تعمیق مناسبات و تحکیم روابط دوجانبه تأکید کردند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در این نشست خبری با اشاره به مناسبات دیرینه و نزدیک میان پاکستان و مجارستان عنوان داشت: در گفتگوهای صورت گرفته موضوع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان پاکستانی در تحصیلات عالیه مورد بحث قرار گرفت.

وی سفر خود به مجارستان را آغاز باب جدیدی در روابط میان دو کشور عنوان نمود و با تقدیر از همتای مجارستانی خود برای دعوت از وی خاطرنشان کرد: ایشان نقش ویژه‌ای در جهت توسعه روابط میان دو کشور ایفا کردند.

وزیر خارجه پاکستان تصریح کرد: پاکستان و مجارستان امروز سه سند یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های همکاری ورزشی، همکاری میان آکادمی‌های دیپلماتیک دو کشور و همکاری میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی را به امضا رساندند. با امضای این یادداشت تفاهم‌ها آکادمی خدمات خارجی دو کشور به آموزش دیپلمات‌های یکدیگر خواهند پرداخت و سهمیه بورسیه برای دانشجویان پاکستانی در دانشگاه‌های مجارستان نیز از 200 سهمیه به 400 سهمیه بورسیه افزایش خواهد یافت.

بلاول بوتو زرداری با تحسین از این اقدام دولت مجارستان اظهار داشت: مجارستان با این اقدام خود در زمینه روابط دوجانبه در حال سرمایه گذاری بر نسل‌های آینده و دیپلمات‌ها است. اکنون دانشجویان پاکستانی قادر به دریافت بورسیه‌های بیشتر خواهند بود و این نشان دهنده تقویت روابط میان دو کشور در آینده است.

وی در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: روابط اقتصادی میان پاکستان و مجارستان نیز تقویت و ارتقا خواهد یافت، امروز گفتگوهای خوب و مؤثری میان دو کشور صورت گرفت که فرصت‌های بی‌نظیری را ایجاد خواهد کرد. مجارستان خواهان سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف پاکستان است.

ارسال نظر

 
1