خبر فوری

 
سومین نشست کارگروه همکاری های نظامی کمیسیون بین دولتی هند و روسیه
کد خبر :813844929

14:57 1402/04/28


برچسب ها : تجهیزات نظامی, دهلی نو, روابط نظامی, مسکو, همکاری دفاعی, همکاری نظامی, هند و روسیه, کمیسیون بین دولتی هند و روسیه,

سومین نشست کارگروه همکاری های نظامی کمیسیون بین دولتی هند و روسیه در زمینه همکاری های فنی نظامی و نظامی (IRIGC-M&MTC)، امروز در دومین و آخرین روز خود جریان دارد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| در میان چالش‌های مداوم با تجهیزات دفاعی منشأ روسیه، هند به طور فعال در حال کار بر روی تقویت همکاری نظامی خود با کشورهای کلیدی است.

هند به عنوان بخشی از این تلاش، سومین نشست کارگروه همکاری های نظامی کمیسیون بین دولتی هند و روسیه در زمینه همکاری های فنی نظامی و نظامی (IRIGC-M&MTC) که روز گذشته سه شنبه (27 تیر) در دهلی نو آغاز شده بود، امروز در دومین روز خود جریان دارد.

این نشست به رهبری سپهبد جانسون پی متیو از طرف هند و سپهبد دیلوسکی ایگور نیکولاویچ از طرف روسیه، بر روی مسائل مربوط به قطعات یدکی و تعمیر و نگهداری تجهیزات روسی مورد استفاده نیروهای مسلح هندی متمرکز شد.

نشست کارگروه بین هند و روسیه با هدف تقویت روابط دفاعی قوی تر بین دو کشور است. این گفت‌وگوی استراتژیک با وابستگی فزاینده هند به تجهیزات دفاعی روسیه، از جت‌های جنگنده سوخو گرفته تا تانک‌ها و دارایی‌های دریایی، اهمیت بیشتری می‌یابد. درگیری‌های روسیه و اوکراین بر تدارکات نظامی به هند تأثیر گذاشته و نگرانی‌ها را در مورد مکانیسم‌های پرداخت و تاخیر در تحویل کالاها افزایش داده است. با این حال، انعطاف‌پذیری و تمرکز صنعت دفاعی روسیه بر تولید اقلام مختلف دفاعی، نشانه‌های مثبتی را نشان داده است که حمایت مستمر از نیروهای مسلح هند را تضمین می‌کند.

در پس‌زمینه درگیری روسیه و اوکراین، هند همواره از گفتگو و دیپلماسی برای حل این بحران حمایت کرده است. علیرغم چالش ها، هند روابط تجاری خود را با مسکو تقویت کرده و به تقویت همکاری های دفاعی نیز متعهد است. و ناندرا مودی نخست وزیر هند به منظور تقویت همکاری های دفاعی اخیرا دو سفر موفقیت آمیز به کشورهای ایالات متحده و فرانسه داشته است که در آن قراردادهای دفاعی کلیدی اعلام شد.

گفتنی است مودی نخست وزیر هند در جریان سفر خود به ایالات متحده بار دیگر بر شراکت راهبردی هند و ایالات متحده تاکید کرد و هر دو کشور قراردادهای دفاعی مهمی را با هدف تقویت قابلیت‌های دفاعی هند و تقویت روابط نظامی امضا کردند. به همین ترتیب، مودی در پاریس هم درگیر بحث‌های پرباری شد که منجر به توافق‌های دفاعی مهمی شد که راه را برای افزایش همکاری بین نیروهای مسلح دو کشور هموار می‌کند.

ارسال نظر

 
1