خبر فوری

 
رایزنی مجازی اسحاق دار وزیر خزانه داری پاکستان با لئو جن رئیس بانک چین
کد خبر :813780445

12:06 1401/09/09


برچسب ها : بانک چین, پاکستان و چین, محمد اسحاق دار, نشست مجازی, وزیر خزانه داری پاکستان,

وزیر خزانه داری پاکستان در گفتگوی مجازی با رئیس بانک چین بر لزوم تعمیق روابط مالی و اقتصادی میان اسلام آباد و پکن تأکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر خزانه داری پاکستان در گفتگوی مجازی با رئیس بانک چین بر لزوم تعمیق روابط مالی و اقتصادی میان اسلام آباد و پکن تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سناتور محمد اسحاق دار وزیر خزانه داری پاکستان روز گذشته با لئو جن رئیس بانک چین در یک نشست مجازی به رایزنی پرداخت.

در این نشست طارق باجوا دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور دارایی، طارق محمود پاشا دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور محصولات، معاون ویژه وزیر خزانه داری و دیگر مقامات عالی رتبه پاکستان حضور داشتند.

وزیر خزانه داری پاکستان در این نشست اظهار داشت: همکاری با بانک چین باعث خرسندی است، پاکستان روابط مالی بسیار خوبی با بانک چین داشته است.

وی با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به چین و استقبال گرم مقامات این کشور از وی به تشریح اهمیت روابط دیرینه و پایدار میان دو کشور پرداخت و گفت: در هر برهه حساس و دشوار چین به حمایت از پاکستان پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: بانک چین نقش ویژه‌ای در ارائه بسته مالی به پاکستان ایفا نموده است که به کاهش فشار بدهی‌های خارجی و تأمین نیازهای بودجه کمک کرده است.

اسحاق دار در ادامه با دعوت از رئیس بانک چین برای سفر به پاکستان وی را از مشکلاتی اقتصادی و مالی که از دولت قبل برجای مانده است آگاه ساخت و گفت: دولت حاکم برای ایجاد ثبات در وضعیت کلی اقتصاد کشور مصمم است.

وی با درخواست کمک از بانک چین خاطرنشان کرد: بانک چین به منظور تعمیق روابط مالی و اقتصادی خود باید همکاری‌های تجاری خود با پاکستان را توسعه دهد.

لئو جن رئیس بانک چین نیز در این نشست مجازی به تشریح روابط تاریخی و دوستانه میان دو کشور پرداخت و از اقدامات دولت حاکم پاکستان برای تسهیل زندگی مردم تمجید نمود.

وی به حمایت‌ها و همکاری‌های پاکستان با چین در شرایط حیاتی اشاره نمود و از همکاری دولت پاکستان در پروژه‌های چینی تحت مجموعه سی پک و تسهیلات ارائه شده در این راستا تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1