خبر فوری

 
رایزنی تلفنی نخست وزیران چین و پاکستان-توافق در خصوص توسعه همکاری در تمام زمینه‌ها
کد خبر :813284736

15:34 1402/02/07


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پروژه سی پک, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر چین,

نخست وزیران دو کشور جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری خلق چین امروز پنجشنبه به صورت تلفنی به رایزنی در خصوص روابط دوجانبه و امور مهم منطقه‌ای و جهانی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیران دو کشور جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری خلق چین امروز پنجشنبه به صورت تلفنی به رایزنی در خصوص روابط دوجانبه و امور مهم منطقه‌ای و جهانی پرداختند.

طبق بیانیه روز پنجشنبه بخش رسانه‌ای دفتر نخست وزیری پاکستان، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با لی چیانگ همتای چینی خود به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

مقامات عالی رتبه پاکستان و چین در این گفتگوی تلفنی نسبت به توسعه همکاری‌ها در تمام بخش‌ها در راستای ایجاد امنیت، ثبات و توسعه منطقه و دستیابی به اهداف مشترک در جهت منافع مردم یکدیگر توافق کردند.

نخست وزیران پاکستان و چین در این گفتگو به تشریح مشارکت راهبردی میان دو کشور و اهمیت مناسبات دوجانبه پرداختند.

محمد شهباز شریف در گفتگو با همتای چینی خود انتخاب به عنوان نخست وزیر را به او تبریک گفت و آن را بیانگر اعتماد عمیق مردم چین که در نتیجه تلاش‌ها و موفقیت‌های گسترده وی در خدمت به مردم به دست آمده است عنوان نمود.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگو اظهار داشت: پاکستان به عنوان شریک دیرینه و نزدیک، توسعه صلح آمیز چین را به عنوان یک عامل مثبت در جهت ایجاد امنیت و ثبات جهانی پاس می‌دارد و اطمینان دارد چین در مسیر توسعه و آبادانی به موفقیت‌های مهمی دست پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه حمایت همه جانبه اسلام آباد از مسائل و مشکلات مختلف چین از جمله سیاست چین واحد، تایوان، تبت، سین کیانگ، هنگ کنگ و دریای چین جنوبی را ابراز داشت.

شهباز شریف همچنین از حمایت‌های همه جانبه پکن در مسائل مختلف پاکستان به ویژه موضع اسلام آباد در قبال مسئله کشمیر صمیمانه قدردانی نمود.

در ادامه این گفتگوی تلفنی نخست وزیر چین نیز ضمن تمجید از اعلام حمایت پاکستان برای کشورش بر عزم دولت خود برای پشتیبانی از اسلام آباد در امور توسعه ملی، استقلال و تمامیت ارضی پاکستان تأکید کرد.

وی اظهار داشت: چین به عنوان یک دوست دیرینه و نزدیک همواره در کنار پاکستان حضور خواهد داشت.

مقامات دو کشور با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به چین و دیدار وی با شی جن پینگ رئیس جمهور و دیگر مقامات این کشور به بررسی سطح همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف و مهم همچون پروژه سی پک پرداختند.

ارسال نظر

 
1